Ettevaatust, reisikiri! X

Nagu viimastel aastatel ikka, juhtus ka reis Maltale kuidagi kogemata. Et alguses olid hoopis muud inimesed ja sihtkohad, aga lõpuks jõudsime kogu täiega, lapsed, mina ja isegi härra, Maltale. Mis, nagu ma kujutasin ette, on umbes nagu Küpros.

Ma ei oleks saanud rohkem eksida. See oli hoopis teistsugune koht, algusest peale. Kivid olid igal pool. Neist ehitati maju, laoti terrassaedu, nendest moodustus mererand ja neid oli vees. Kivide vahel kasvas mõningaid taimi – näiteks kaktusi, mille viljad olid parasjagu valmis – või granaatõunapuid või viinamarju või oliivipuid. (Vein oli seal hea.) Kõrgeid puid oli siiski peale botaanikaaia vaid üksikutes kohtades. Muidu ikka kivid ja kaktused.

Saared – käisime kokku päris mitmel saarel, igaüks  oma näoga. Malta oli kivine, Gozo arhailiselt ruraalne, Comino näis koosnevat peamiselt sinisetriibulistest lamamistoolidest ja burksi- või joogimüüjate kioskitest. Cominol jõime Kõrrekeega kahekesi ananassipeekritest mahlakokteile ja päevitasime kohusetundlikult lamamistoolides, varbad vees. Ujusime sinises laguunis. Gozol nägime ka koobast, kus Calypso Odysseust seitse aastat võrgutada püüdis. Kas te usute armastusse? küsis giid. Jaa! vastasid bussis olnud prouad ühest suust. Koopast oli näha kitsuke avaus. Paadisõit Sinises Grotis võttis isegi kriitilise meelega meesteismelise sõnatuks, pizzat sai süüa otse rannarestoranis ja ujuda kaljude vahel soojas merevees. Pärast jõime capuccinot rannakivil istudes, jalad lainetes. Meesteisemelist oli raske merest kätte saada.

Öine Sliema, Malta

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Victoria, Gozo pealinn

Paadisõidult

Lapsed looduses

Söök oli Küprosega võrreldes kallim, vähem värske ja enamasti selline pizzad-pastad-burksid stiilis. Mittelihasööjast tütrele sobis restoranides sageli umbes üks toit. Parimaks leiuks osutus paar tundi enne ärasõitu avastatud hotelli kõrval asuv Napoli stiilis restoran. Kui juhtute Maltale, Sliema linna, minge kindlasti! Kaktusevili maitses huvitavalt, värsked granaatõunaseemned oivaliselt. Vanaemadele ostsime kaasa kaktuseviljalikööri. (Veinist nad väga ei hooli – kuigi vein, nagu öeldud, oli hea.)

Kas pole isuäratavad?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pizza, mida saab süüa mere ääres Gozo saarel

Leib on Maltal muide suurepärane – hästi krõbeda koorikuga. Vein samuti!

Kassid nägid välja umbes nagu Küproselgi – pisut pikerguste peadega, lühikarvalised, sageli punasetriibulised. Mererand oli neid täis. Inimesed käisid neid toitmas ja kalamehedki andsid neile kümnist. Või võtsid kassid ise – Väikevend nägi, kuidas kass kalamehe poolt ämbrisse pandud kala ära näppas.

Kass Maltal, Sliema linnas. Elukoht: rand.

Sitsiilia oli nii lähedal, et jõudsime sinna ka. See tähendas ühel hommikul küll umbes nelja ajal üles tõusmist, kuid oli seda väärt. Saime ronida mööda Etnat ja käia Modica linnas šokolaadi söömas. Neil on seal eriline, mittesulav šokolaad. Modica linnas juhtusime ka muusikakooli juurde. Aknad olid suviselt avatud, kuulsime, kuidas keegi laps flööti harjutas.

Maani kleidiga saab  vulkaani mööda üles ronida küll. Peaasi on tennised!

Kõrghetk pidi saabuma Vallettas Caravaggio Ristija Johannese maali vaadates. Caravaggioni jõudsime ainult mina ja Kõrreke. Mida tegid teised? Härra ja Suur Vend jalutasid niisama mööda Vallettat. Väikevend oli leidnud endale reisigrupis peaaegu-nimekaimust semu. Küllap oleks semu ema käekõrval kõrget kunsti vaatama toodud, aga noorsand, kes mitte ainult oma nime, vaid ka oleku mõttes kangesti Väikevennale sarnanes, oli nuianud oma emalt viiskümmend senti põrkepalli jaoks. Väikevend tahtis ka muidugi põrkepalli, kuid ei minul ega härral juhtunud olema sobivat münti. Põrkepall, mida noormehed innukalt taga ajasid maandus aga otse hobuseõnnikus ning sinna maandus ka Väikevenna semu. Poiss pääses seega Ristija Johannese peast ja läks oma emaga pükse ostma. Väikevend läks neile appi. Kui me pisukese aja pärast kohtusime, särasid mõlemad poisid õnnest uhiuutes jalgpalliriietes. Mõnikord ikka inimesel veab!

Maltal on kolmsada päikesepaistelist päeva – ja nii jagub päikest ka oktoobri lõppu. Sooja oli kõvasti üle kahekümne kraadi, merevesi oli soe, sinine ja väga soolane. Väikevend ja tema semu elasid suurema osa hotellis veedetavast ajast katusebasseinis. Mina käisin ikka meres, mis oli hotellist üle tee ja rannakohvikute vahelt mööda.

Pildil on kalamees, ujujad ja kindlasti on kusagil ka kassid

Lõpp tuli mühinal. Ärasõidueelsel päeval tahtsime teha Kõrrekesega hommikust ujumistiiru, kui võhivõõrad inimesed meid peatasid, ja juhtisid täheleapanu tõusnud tormile. Lõpuks läksime meiegi hotelli katusebasseini, kus tuul puhus minema Kõrrekese toakaardi ja oleks äärepealt minema puhunud ka minu plätud. Järelejäänud ajal käisime kõik tormi vaatemängu nautimas. Härra aitas Väikevennaga kohalikel jalgpalliväravad kindlasse kohta tõsta.  Oli olnud mitmekümne aasta võimsaim. Meri oli täis rannalt uhutud lahtisi esemeid ja poisid. Jalgapalliväravad püsisid kindlalt.

Etendus, mis kahjustas kuuldavasti enim viietärnihotelli – ballisaal olla puhta puru! (Meid see õnneks isiklikult ei puudutanud)

Lennukid õnneks siiski lendasid. Härra pakkis veinipudelid kohvritesse kirurgilise osavusega.

Kodus oli vahepeal sadanud lund. (Ostsin endale täna uued talvesaapad.)

7 thoughts on “Ettevaatust, reisikiri! X

1. epp ütles:

Oot, aga kuidas vein oli?

• iibis ütles:

Kui olid suuremad kogused, siis vaadis, väiksemad pudelis ja lõpuks valati pokaali.

• iSiil ütles:

Just tahtsin tulla siia sama nalja kirjutama 😀 ja teine kommentaar: pole küll kunagi kaktuse vilja maitsnud, aga olen lapsest saati ette kujutanud, kuidas sinna hambad sisse löön ja maitseb nagu vähem hapu maasikas, aga ei teadnudki enne, et neid päriselt süüaksegi.

2. ritsik ütles:

Olin juba unustanud, kui toredad on sinu reisikirjad 😊.