Midagi rohelist

Mõni päev tagasi pöördunud murelik väikevend oma õe poole – õde on ilmselt kõige targem inimene, keda ta teab – mureliku küsimusega. Nimelt tuli ju Väikevend loodusmajast koju herneste, sibula ja tupsrohtliiliaga. Hernestest tuli imelikku lõhna, kaebas Suur Vend, ning need viisime karbiga õue. Aga sibul ja tupsrohtliilia elavad aknalaual kenasti edasi. Väikevenna küsimus puudutas nimelt neid imelikke rohelisi asju, mis sibulast välja tulid. Kas see on ikka normaalne?

Ilmselgelt on Väikevenna teadmatus ema viga. Väikevenna ema ei armasta nimelt absoluutselt aiatöid. Jah, tuleb tunnistada, et kui kolleegid arutavad küsimust, kas tomatitaim kasvab paremini, kui tema alla panna räim, siis olen mina ebatavaliselt vaikne. Minu poolest võiks see olla ka tindikala või piraaja.  Armastusega aia- ja metsasaaduste ja nende korjamise vastu minu huvi kahjuks piirdub. Olen kuulnud räägitavat, et see pidavat tulema koos vanusega. Kahjuks minu puhul – vähemalt hetkel veel – sama paikapidamatu, kui väide, et kui sa rase oled, tuleb heeringaisu. Ei tulnud!

Muidu läheb meil kõigi kevadete moodi, väikeste nüanssidega muidugi. Lapsed valmistuvad kooli aulakontserdiks, Väikevend traageldab oma sõpradega ringi – küll palliplatsil, küll rulluiskudega kodutänaval, Kõrreke tegeleb endiselt sisseastumisega – mis, nagu ma olen aru saanud, on palju vaevarikkam, kui kusagilt välja astuda – ning Suur Vend otsustas minna ühest jalgpallitrennist teise. Lisaks ilmutas ta eakohast kangelaslikkust, jäädes ellu, olles kaks nädalat ilma telefonita. Siis panustas ta oma taskuraha, jõulaegsed kinkekaardijäägid, isa tegi oma panuse, ema oma ning ka Väikevend, kellel oli oma vennast ikka tõsiselt kahju, tõi isa-juures-käigust üle jäänud viieka. Saigi telefoniraha kokku. Õnneks pole ju tänapäeval palju vaja!

Midagi rohelist on puude ja põõsaste küljes, rattad on hoolduses ära käinud ja isegi kass teeb hommikuti õuetiiru. Pole ju palju vaja?

 

One thought on “Midagi rohelist

  1. reet ütles:

    Ma kohe naersin praegu. Kui ma teaksin, kuskohast natuke väsinud räimega samas hinnaklassis piraajat saab, siis paneksin katsetamise mõttes tomatitaimede alla. Aitäh hea idee eest!

Lisa kommentaar

