Tuleb. Emotsioonidega

Selleaastase kevade teema on meil loomulikult Kõrreke astub sisse. Mis tähendab, et mitte ainult asjaosaline ise, vaid ka kõik ülejäänud on ärevil. Laps muretseb: äkki ma rääkisin vestlusel liiga palju raamatututest? Mul jäi mainimata esikoht looduskonkursil! Miks nad ütlesid, et soovivad mulle jõudu edaspidiseks? (See tähendab kindlasti, et nad ei taha mind!)

Olen rääkinud lapsele kõiki enda sisseastumise lugusid. Meenutanud tema enda omi. Rääkinud ka valikus järgmisena kirjas oleva kooli voorustest nii, et ma tundsin juba ise ka, et äkki ta peakski hoopis sinna minema. Püüdnud viia lapse mõtteid mujale. Lohutanud ja patsutanud. Teinud seda üksi, koos vendaega ja telefoni teel on ühinenud ka härra. (Nii et lõpuks hüüdis mu tütar telefoni: Lõpetage ära oma Aafrika vanasõnadega, ma tahan rahus kurvastada – kui härra hakkas teda rahustama samade sõnadega, mida mina juba teinud olin. (Lapse resümee: on näha, et te olete … ee… pikka aega koos olnud… – Ma ise kartsin, et ütleb juba tegelikult päris sarnased.)

Aga noh, ega me vist enne maha rahune, kui mingi selgus käes. Väikevend on samamoodi rahutu – aga mis siis saab, kui õde ei saagi kuhugi?

Igal juhul lapsega kaasamuretsemisele keskendumine on hea, sest sel nädalal oli mitu muud jama. Ja kuna tegu oli puberteedist tulenevaga, siis oli see enam vähem ju kohtumine force majeure‘ga ja sellega pole ju ammugi midagi peale hakata. Force majeure‘i tunnetab ilmselt ka Suur Vend, kelle telefon on trauma tõttu koomaseisundis ning kes pigem on ilma telefonita, kui lepib isa ja ema poolt pakutava summaga uue telefoni väljavalimiseks. (Tema jaoks on vääramatu jõud siis vanemate taipamatus korralike tänapäevaste telefonide hindade teemal). Aga – ma sain nagu tellimise peale kaks toredat isiklikku kirja inimestelt, kellega ma muidu igapäevaselt ei suhtle, ning lisaks rõõmustas Väikevend mind elu esimese etteütlusega, mille hinnanguks oli kiitust väärt. (Muidu tal kipub ikka hooletusvigu sisse tulema.) Reedel viisin Väikevenna ja proua Vanaema bussi peale, kust nad omakorda pidid minema laevale ning lõpuks pidi härra nad teisel pool lahte auto peale võtma. Reis on praeguse seisuga möödunud kenasti – isegi kaasapandud matemaatikaülesanded on ära lahendatud.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Täna, Botaanikaaias

Käisime täna Kõrrekesega peale tema muusikatunde (need võtavad tal laupäevalgi umbes poole päevast) uues idamaises restoranis ja pärast botaanikaaias jalutamas. (Kutsusin muidugi ka Suurt Venda, kuid ta ütles, et ta ei saa tulla, kuna tal pole telefoni.) Tütar rääkis, et lapsena tundunud botaanikaaed talle täiesti maagilise kohana. Ma arvan, et nii see ongi. Isegi taevas on sealt vaadates teistsugune. Sinililled, krookused ja esimesed tsillad olid juba õitsemas, lapse jooksid treppidest üles-alla ning pea iga lillepuhma juures oli keegi, kes seda parasjagu pildistas. Uskumatu, aga ta on tulekul!

Kevad, kõigest hoolimata.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väikevend pidi joonistama koolis sel nädalal pildi oma kodulinna kõige ilusamast kohast.  Kevad Botaanikaaias

5 thoughts on “Tuleb. Emotsioonidega

  1. Väikevenna pildil on hundinuiade vahelt vesi nii kenasti ära värvitud, et ka kiitust väärt!
    Aga eks need vestlused saavad ju ka peagi läbi ja siis läheb elu kiirelt eksamitega edasi. Tõenäoliselt ei pea siis vist nende pärast enam muretsema, kui vestlused vesteldud?
    Rahulikku meelt teile kõigile seal koos Kõrrekesega. 🙂

  2. mäemamma ütles:

    ‘rahus kurvastada’ – oiiiiiiii, kui imearmsasti öeldud 🙂

  3. sille ütles:

    Millal teada saab? Kaua niimoodi piinatakse teadmatusega?

    Väikevenna pilt on väga ilus!

  4. reet ütles:

    Kas varsti järgneb teil ettevõtmine “Kõrreke astub välja”? Või on ta liiga arukas neiu, et lõpukleidi pärast draamat tekitada? Igatahes soovin ma talle ja ülejäänud kaaskannatajatele hästi palju hingerahu.

  5. iibis ütles:

    Lõpukleit on eeskujulikult juba tellitud ja käes. Selle nimi on Aasahaldja kleidike ja sobib sama imeliselt kui kõlab. Nii et väljaastumine tundub olevat hetkel reaalsem kui sisseastumine.
    Kolme nädala pärast – hiljemalt – peaks viimasega ka selgus majas olema.

Lisa kommentaar

