August. Päevad ja ööd

1024px-Clara_Peeters_-_A_still_life_with_carp_in_a_ceramic_colander_etc

Kogu aeg mõtled: mul on pikk puhkus – ja muidugi paljude teistega võrreldes see ju nii ongi! – ma teen veel seda, teist ja kolmandat. Aga. Kui ma nüüd lõpuks otsisn välja oma märkmiku (mis mu suvisesse väiksemasse käekotti lihtsalt ei mahtunud) ja vaatasin üle kõik, mida ma olin mõelnud ära teha, siis tundub, et neid päevi on jäänud veel kole vähe.

Eile saatsin Tallinna kaudu Kloogale teaduslaagrisse oma tütre. Ta on muidugi ääretult iseseisev laps ning jõuaks Kloogale kahtlemata ka ema abita kohale, kuid ma tahtsin väga raekoja kunstinäituse ära vaadata. Peamiselt flaami meistrid, 15.-17. sajand, sekka ka teisi, muuhulgas ka tallinlane Sittow (kellest seni olin teadlik ainult JK Neli monoloogi Püha Jüri asjus kaudu).

Clara Peetersi kassiga natüürmort oli üks Kõrrekese lemmikuid. Samuti pakkusid rohket uurimisrõõmu rohked maal maalis tüüpi kunstnike ateljeed. Hästi palju oli kannatavaid Kristuseid, küllap maalisid neid need, kes tänapäeval kirjutavad sedasorti raamatuid, nagu Kõrreke oli oma bussi- ja laagrilektüüriks kaasa võtnud. (Lugesin kaanelt annotatsiooni ja hakkas äärmiselt kõhe!)

Näitus oli suurepärane! Nautisime sealt viimast kui maali ning kahtlemata jäi planeeritud pooleteisest tunnis väheks. Et oma bussidele jõuda, pidime päris kiirkõndima. (Sain talla alla villi.) Jõudsime bussijaama kolm minutit enne busside väljumist, Kõrreke pidi veel lisaks pakihoiust oma kohvrigi tooma. Noh, lõpuks istusime kumbki õiges bussis ja jõudsime sihtkohta ka. Teel sain herilase käest nõelata, seda polegi vist peale lapsepõlve juhtunud… Lisaks jõudsin läbi ka oma kaasas olnud raamatu, Kinnuneni Nelja tee risti.

Võtsin auto ja tõin ära Vanaema juurde hoiustatud Väikevenna. Nad olid käinud kaubanduskeskuses, vaadanud 4D filme ning söönud ühes uues söögikohas munanuudleid, lisaks oli Vanaema ostnud lapsele suure karbi mustikaid, tema lemmikuid. Kui Väikevend kuulis mis mina olin teinud – kunstinäitus, raamat, herilane ja vill – oli ta tõeliselt kaastundlik. Kõigil ei saagi ju vedada!

Öösel siis Tartuff? Lõppude lõpuks on ju siiski veel august, puhkus ja pimedad tähised ööd!

Lisa kommentaar

