Mu armas juuni

Mul pole ühelgi aastal olnud teha juunis nii palju tööd kui sel suvel. Ja puhtobjektiivselt on juhtunud päris mitu jama, õnneks küll auto ja mitte inimestega, aga ometi – narr küll! – ma tunnen, et need väikesed juunikuised rõõmud mu igas päevas varjutavad nii mõnegi suurema ebameeldivuse.

Hea on see, kui võid ärgata ning ei pea minema kedagi äratama, esmalt härraste palvetega ning seejärel kurja korokodillina. Igaüks ärkab omas rütmis. Mina ja Väikevend oleme enamasti varajasemad, Suur Vend ja Kõrreke naudivad hommikust voodisvedelemist pikemalt.

Kui ma viitsin, siis ma keedan putru. Kui ei viitsi, leiab igaüks ise võileivamaterjali või krõbuskid. Mõlemat moodi on hea. Lahendan ära Päevalehe sudoku.

Kui on päikesepaisteline argipäevahommik, sõidan ma rattaga tööle. Kui on nädalavahetus, siis näiteks trenni või turule. Turule võib sõita ka peale tööpäeva. Suvine turg on raudselt mu kõige-kõigemate lõhnalemmikute hulgas! Maasikad, tomatid, maitseroheline, värske kartul ja hapukurk! Kõigest sellest saab imelise lõunasöögi.

Mõnikord sõidan läbi kesklinna. Kaubamaja eest ostan eriti heal päeval endale kimbu lilli. (Täna sai rukkililled küll Mamma.)

Kodus võtan nööri pealt maha õues kuivanud pesu. Heal juhul, ja neid häid juhuseid on viimasel ajal päris palju, on seda teinud juba tütar.

Kodus on aega mängida lastega lauamänge – Katani asustajad on sõltuvusttekitav! – ajada niisama juttu, lugeda raamatut, vaadata, kuidas Väikevend treenib meriseaga hüppeid.

Ilmselt tuleb millalgi päeva jooksul käia ka jäätise järel. Või küpsetada rabarberikook.

Täna korraldas Mamma aiapeo. Hernesupp, ahjukana, rabarberikook, jäätis, täidetud munad. Siis tulid kotletid, aga neid ei jõudnud mitte keegi süüa. Meile pandi kaasa veerand rabarberikooki ja viisteist kotletti. Mamma rabarberikook on muidugi klass omaette!

Terves linnas kõik õitseb ja lõhnab ja noored ilusad inimesed jalutavad käest kinni.

Uskumatult armas aeg, minu juuni!

2 thoughts on “Mu armas juuni

  1. Paula ütles:

    Aitä!
    See on tõesti ilus, kui Sa sellest nii räägid

  2. sille ütles:

    Juuni on tõesti aasta parim aeg!
    Hernesupp ja aiapidu on tore kooslus. Kõlab tõesti teie mamma moodi. 😊

Lisa kommentaar

