Vankriga järves

See läheb üle, ütles talumees, kui ta vankriga järve sõitis –  nõnda ütles Oskar, Vanajumala Õiglane Kukulind, Rasmusele, kui ma õhtul Väikevennale ette lugesin. Õigesti ja sobivalt.

Kui Mamma mulle esmaspäeval haigla traumaoskonnast võõralt numbrilt helistas, ei osanud ma midagi muud teha, kui kõik üles kirjutada. Köögikapist ja külmikust ravimid. Telefon ja laadija. Kass. Viimast tuli toita, ülejäänud Mammale viia.

Ega ma tol päeval Mammat näinudki. Oli operatsioonil. Ning selle tagajärjel vastse puusaliigese omanik.

Eile siis kuulsin, et trotsides kõik libedaid teid oli Mammal õnnestunud luu murda oma kodus köögis. Mamma ise oli rohkem mures kass Saba kui iseenda pärast. (Tead, mul on tunne, et need hõbedases pakendis krõbinad talle ikka eriti ei maitse. Mine loomaarsti juurde ja osta sealt talle see teine sort, kanaga.)  Ning suutis endale ebatüüpilise huumorimeelega kirjeldada, kuidas käbe ja kõiketeadjast naabrimutt oli võtnud vaatepildist viimast ning pärast käratanud veel kiirabibrigaadile peale, et need ikka värava korralikult kinni paneksid.

Eks ta ole.

Päevakava kisub vägisi tihedaks. Homme ei õnnestu vist kuidagi seada nii, et ma kella veerand kuueks oma neljapäevasesse joogasse jõuaksin: töö, siis Väikevennale trenni järele – ta peab niigi koolist bussiga ise minema – siis Väikevennaga koos Sabat toitma – Mamma silmatilgad tuleb ka meeles pidada! – ja siis haiglasse. Poodi ka, Suurel Vennal läks tarvis veekindlat markerit! Krõbinate küsimuse lahendasin häbiväärsel küsimusel lihtsamalt ja käepärasemalt lähedalasuvas lemmikloomapoes. (Olid vähemalt kanaga, kuigi hinna järgi võiks oletada, et nad on läbistamatust kergmetallist – kui me siin juba pikemat aega Väikevennaga Rasmuste raamatut loeme.)

Aga Saba elab, tänan küsimast, siiski kenasti. Igavavõitu on tal hetkel küll, kuid homme lubas  Väikevend ta lõbustamise oma südameasjaks.

Huvitav, et ma nädal tagasi ei mõistnud, kui kohutavalt lihtne elu mul siis oli!

 

2 thoughts on “Vankriga järves

  1. K. ütles:

    Mammale paranemist! Ja võimalusel soovitan küsida kohe taastusravi otsa (antakse vist u nädalaks, aga kasu mitmekordne).

Lisa kommentaar

