Tegelikud põhjused

Mida lähemale jõuab tunnistuse-saamise aeg, seda sagedamini märkad oma järeltulijat tegelemas õppetööga. Meeleolu kõigub ühest äärmusest teise. Eile õhtul lõpetas Suur Vend kahetunnise skaibi-matemaatikamaratoni isaga kell pool kaksteist minu arvutis. Tuli ette solvumisi, jonni, ärritatust, vahepeal kõne koguni katkes. Siis vahendasin härraseid ning lõpuks, kui poiss minu arvuti taga soostus ülesanded lõpuni tegema, ei julgenud ma talle öelda, et ma tegelikult tahaksin magama minna. Siiski, lõpuks saadi matemaatikast jagu. Nüüd on veel ainult ajaloo mõisted, nentis poiss enne südaööd ohates.

Täna ei jõudnud ta trennigi, kuna oli vaja inglise keele töö järele teha. Sooritus päädis hindega viis, nagu ka ajaloo mõistete töö. Poiss asus entusiastlikult koostama raamatukokkuvõtet ning oli eilsega võrreldes kui ümber vahetatud.

Väikevend pidi tulema täna minu töö-juure jõulupeole. Ta alguses arvas, et ei tule, seejärel, kuuldes, et sõbramehed J ning K on platsis, lubas tulla – ning õhtul, kui ma kleidi selga panin, teatas, et ta ikkagi ei tule. Lõpuks, peale mõningast veenmist ja ähvardusigi, pani ka tema endale tusaselt peoriided selga. Ta ei armasta nimelt avalikult esineda, aga jõuluvana ju seda just tähendabki. (See oli tal ilmselt vahepeal ununenud.) Kooli jõudes oli ta täiega aktsioonis – leidis jõuluvanale tooli, vastas kõigile küsimustele ja viimaks laulis Kes elab metsa sees nõnda kenasti, et minu kõrval istunud muusikaõpetjast kolleeg soovis teda laulukoori värvata. (Eks me ole seda laulu nii kaheksa aastat harjutanud ka, kuna tegu on Väikevenna lemmikunelauluga.) Kommipaki jagas kenasti kodus õe ning vennaga ning muist jäi isegi veel homseks.

Kõrreke on muidugi samasuguses loomingulises (kuigi ilmselt mitte päriselt süsteemitus) kaoses nagu alati. Lugesin läbi ta kirjandi inimese eluteest ning panin paar koma. Ja kuna ta jõudis oma arutlusega vabaduse ja ettemääratuse juurde, soovitasin mõelda ka Vonneguti kuulsale Issand, anna mulle meelekindlust, leppida asjadega, mida ma muuta ei saa, julgust muuta asju, mida ma muuta saan, ja tarkust nende vahel alati vahet teha.

Nii see on, tõesti. Kuigi, Vonnegutil olid nendeks asjadeks, mida muuta ei saa, minevik, olevik ja tulevik…

2 thoughts on “Tegelikud põhjused

  1. nodsu ütles:

    täpsustus: Vonnegut tsiteeris seda. Üteluse tegelik autor olevat keegi Niebuhr.

Lisa kommentaar

