Kohanemisraskused

Töörütmist väljumine polegi nii lihtne. Võtad raamatu kätte, loed ühe peatüki. Kohvikruus saab tühjaks, kõnnid mööda maja ringi. Äkki peaks näiteks külmkappi koristama? Kraanikausse puhastama? Laste koolikotid pessu panema?

Enne jaanilaupäeva ütles Suur Vend, et tema ei tahagi muud, kui kodus olla ja grillida. Millest ma saan tegelikult aru küll. Miks mitte. Kutsusin ka laste vanaemad. Et kui nad näiteks ei taha üksi olla. Ütlesin ka seda, et ma pärast kedagi koju ei vii, kuna olin endale isegi pudeli õlut ostnud. Mis seisab siiamaani puutumatult kapi peal. Nad mõlemad, nii Vanaema kui Mamma, lubasid mõelda ning loomulikult olid mõlemad kohal kui viis kopikat.

Pakkusin grillitud liha ja vorstide ja salati kõrvale vanaemadele valget veini. Veini nad jõid, ja pärast aitasid lastel kummikomme ka grillida. Vanaema osutus selles eriti osavaks. Ja võib olla oli ka veinil oma mõju selles, et ta rääkis meile oma lapsepõlvest Siberis (ta ei tee seda tavaliselt kunagi).

Tuld me ei teinud, kui grillil hõõguvaid süsi mitte arvestada.

Järgmisel päeval ei teinud vist mitte keegi mitte midagi. Mis oli kuidagi päris väsitav.

Siis tõmbad jaaniõhtul lipu vardast maha ning argipäev on käes.

Sul on kodus üks teismeline, kelle arvates ema nõudmine tuba ära koristada on ennekuulmatu. Ta pidas täiesti tõega seda enda suhtes ebaõiglaseks. (Täpsed sõnad ma jätan siinkohal ära toomata, arvestades, et seda võivad lugeda ka rasedad või väikelaste emad. Iga asi omal ajal.) Teine teismeline, kes on ilmselgelt liiga pikalt arvutis, ja kui ta sealt ära ajada, suundub ta virtuaalellu läbi telefoni. Sööma ei saa ta selle tõttu tulla, ja kui tuleb, ütleb, et toit on jahtunud ja loivab söömata minema.

Siis on veel muidugi Väikevend, kelle peamine tegevus on umbes selline:

Välja arvatud muidugi juhul, kui on söögiaeg. Siis on tema omakorda kas telefonis või kadunud. Ja kui ma ta sealt kätte saan, siis on söök tõepoolest jahtunud.

Ja ma mõtlen, et jah, loomulikult peaksin ma olema rangem ja nii. Aga tegelikult ma vist ei usu, et reeglite järgimine ja viimseni ratsionaliseeritud elu inimesed õnnelikuks teeb. Või teeb? (Ja siis tuleb veel meelde, et VV ütles tänases EE-s, et õnn polegi inimõigus.)

Jaanilaupäeval oli taevas muide topeltvikerkaar. Mis tähendas ju ka vihmahoogude vahele ikkagi killukest päikest. Ning veel tuli meelde: kui ma eile õhtul pannkooke küpsetasin, siis polnud küll kellelgi midagi pakilist ees.

P1060045

Lisa kommentaar

