Maikuu lõpupoole

foto0367Need on need õhtud, mille pärast ma elan kõik need ülejäänud üle. Õhtul välja minnes tunned, kuidas sametiseks muutunud õhk su käsivarsi ja sääri silitab. Kui võtad veel ratta ja teed väikese tiiru, siis näed, kuidas kõigis aedades õitsevad sirelid. Pühapäevaõhtuses õndsuses jalutavad kaelakuti armastajad ja sõidavad tõukeratastel mudilased, Väikevend nende seas. Linnud, keda minu silm vist küll iial nägema ei õpi, säutsuvad. (Öösiti nad muide karjuvad, nii et võib unestki ärgata.) Koerad, keda tuppa kuuma eest varju pole lastud, pikutavad roidunult treppidel varikatuste all ega viitsi isegi ainsatki haugatust kuuldavale tuua.

Nii laste kui enda kooliasjades on enam või vähem selgus käes, aga sellest ei viitsigi nagu hetkel mõelda. Ehkki see kiire ja tegus aeg on omal moel rõõmus. Mõne tunni saab õues teha, ja häid hindeid on ka meeldivalt palju. Samuti igasugu au- ja tänukirju ja -üritusi. Omaenese laste suhtes olen ma hästi rahulik. Kiituskirja tütrekesel sel aastal ei tule – no ja mis siis. Mul on tubli tüdruk, ma tean seda ilma kirjatagi. Suur Vend sai nii matemaatika kui emakeele tasemetöödes neljad, selle üle oli mul hea meel. Ja viimatistel võistlustel vigastatud ranne vabanes kah nädala sees kipsist…

Väikevennal oli nädalavahetusel turniir. Märksõnad: kuumus (tipphetk oli eile autos pluss kolmkümmendüheksa), adrenaliin ja hõbemedal. Väikevenna hooleks olid suurem osa audi sisseviskeid ja ka tõhus kaitsemäng. Ses osas ületab ta vist isegi Suurt Venda, ma pole kindel, et tema seitsmeaastasena viie veaga väljakult lahkuma pidi.

Kevadine aeg läheb – või ainult näib see nii? – mingi erilise, kiirendatud rütmiga. Võilillepõld raudtee kõrval, mis veel nädala sees kolletas mis hirmus, on nüüd täis paljutõotavadi ebemeid. Õunapuud on samuti täiega ära õitsenud. Pauhh! Ja õunapuud. Pauhh! Võililled.

Aga sirelite aeg on praegu käes ja kibuvitsaõied on mõnusalt nupsus.

One thought on “Maikuu lõpupoole

  1. anonyymne AK ütles:

    noh, kyll need vöililled veel teise ja kolmandagi ringi jaksavad teha 😛

Lisa kommentaar

