Emamatemaatika

Silvi ja Inga Vikerkaare tn maja ees

Mamma on olnud minu Mamma nelikümmend aastat, kolm kuud ja kolmteist päeva. Mina olen olnud oma tütre emaks neliteist aastat, neli kuud ja kakskümmend päeva, oma suurema poja emaks kaksteist aastat, seitse kuud ja kakskümmend neli päeva, pesamunale seitse aastat, kuus kuud ja kakskümmend üks päeva. Nendest kuus aastat olen ma tatiseid ninu pühkinud ja kasinud, pahandanud ja kukleid küpsetanud – nagu kirjeldab emaksolemist Soolavarese Malin – rohkem või vähem üksi. Oled sa mõelnud – ma tegelikult küll loodan, et selleks pole erilist põhjust olnud – et üks aasta üksinda kolme lapsega on matemaatika mõttes sama, mis kahekesi ühe lapsega kuus aastat. Seega kolm korda kuus aastat maha ning kolmkümmend kuus aastat juurde.

Arvutamine võiks tuua rohekesti halle juukseid, kui kõige üle ei valitseks raudne teadmine: daamid ei vanane. Ning see, et La Dolce Vita nime kandev söögikoht on kujunenud meie traditsiooniliseks emadepäevalõuna-kohaks, pole ilmselt juhus. Mulle nimelt väga meeldib ema olla, tõesti meeldib.

Numbrid, need polegi muud kui numbrid. Sest oskad sa näiteks öelda, et kui lõunalauas istusid kolm ema, neli last ja kolm lapselast, siis mitu inimest seal oli? (Igal juhul oli neil kõigil koos tore!)

Lisa kommentaar

