Kuulge, otsa hakkab saama!

P1050606 Sedakorda tundub küll, et vaheaeg on sulanud nagu märtsikuine lumi.

Kui mul vaheaeja alguses oli valida kahe raamatu ja suurpuhastuse vahel, siis alustasin koristamisega. Põhimõtteliselt lõpetasin sellega eile. Aknad ja kardinad, raamatud ja riiulid, õppematerjalid alates lasteaiast ja lõpetades ülikooliga, fotod, sünnipäevakaardid ja lauamängud. Kõike ühendavaks jõuks muidugi legoklotsid – ma ei usu, et majapidamises on kusagil mõni ruutdetsimeetri suurune lapike, kust ei pudeneks välja mõni klots või legomehikese pea.

Kokkuvõtteks võiks muidugi nentida, et ehkki maailmas on ressursside piiratus käivitav jõud, siis paberit ja legoklotse on vähemalt minu kodus piiramatul hulgal.

Reedel, kui Mamma lõunale tuli, oli mul tekkinud hirm, et olen ka poiste tunnistused ära koristanud (Kõrrekese pragmaatiline klassijuhataja otsustas ka sel veerandil paberit kokku hoida ja tunnistusi ei printinud). Õnneks tulid koristamise lõpuks tunnistused siiski raamatukogutoa kirjutuslauariiulilt välja.

Reede õhtul, kui ma olin nõuks võtnud köögikapid enne magamaminekut korda saada, saabus ka totaalne kriis. Suur, peaaegu nutmaajav enesehaletsus jõudis haripunkti kuivainete kapi juures.

Samal hommikul olin nentinud, et Kõrreke polnud ära sorteerinud sokke – kusjuures ta oli eelmisel õhtul ise pakkunud end seda tegema – aga kuna sokid olid diivanil, mille kohalt ma hakkasin just alla võtma maailma kõige tolmusemat aknakardinat, sorteerisin ise sokid ära ja viisin kappidesse ka. Kõrreke, käitumise ja hoolsusehinded eeskujulikud, oli oma toas, silitas ühe käega kassi ja teisega näppis telefoni (või vastupidi).

Samal õhtul olin oma vanema pojaga maha pidanud ka järgmise dialoogi.
Mina: Suur Vend, su jope on kirstu peal. Palun tule ja pane ära!
SV: Enda arvates ma panin ta kappi.
M: Jope ei ole ju kapis, ta on kirstu peal.

Ma ei viitsinud käed puusas tüli kiskuda, panin jope ise puu peale ja kappi, Suur Vend – tunnistusel käitumine ja hoolsus eeskujulikud – vaatas häirimatult Simpsoneid edasi, ning mõtlesin, kui hästi see iseloomustab kogu meie koduse korrahoidmise teemat. Jajah, kellel on probleem, see koristagu!

Aga raskused said siiski ületatud, kapipõhjast hommikusöögikrõbuskite, suhkru ja kamajahukiht likvideeritud ning ning kodu korda. Kuigi, kui ma eile alumise korruse põrandate pesemisega lõpetasin, siis oli ülemisel korrusel tekkinud juba uus legomehikeste lahinguväli.

Peale koristamise justkui polnudki eriti midagi.

Lastega käisime kinos, vaatasime Härra Peabodyt ja Shermanit. Kõik lapsed tulid kaasa ja kõigile meeldis. Mulle ka. Eriti käik ajamasinaga Toskaanasse – ma läheksin ise kah sinna iga kell tagasi! – ja lõpptõdemus, et igal koeral peaks olema oma poiss.

Kõrreke käis esimest korda elus vehklemisvõistlustel kohtunikuks ja oli sellest päris elevil. Lisaks käis sõbranna sünnipäeval. Suur Vend pääses oma meeskonnaga meistrikatel alagrupist edasi. (Sõbra sünnipäeval jäi küll võistluste tõttu osalemata, mida kompenseeris ehk võit mõlemas mängus.) Väikevend pidas kohaliku rügemendiga maha mitmeid lahinguid ning käis klassivenna sünnipäeval.

Suurema osa argipäevadest käisin ma ju tegelikult tööl ka.

Eile käis korraks ka härra, kes kinkis meile uue ja võimsama tolmuimeja. Pean tunnistama, et selle kasutamiseks justkui napib hetkel entusiasmi.

4 thoughts on “Kuulge, otsa hakkab saama!

  1. Sille ütles:

    Otsas ta ongi jah. Täna on juba nagu tavaliune pühapäev, millele järgneb esmaspäev. 🙂
    Aga Sa olid tubli. Mina ainult mõtlesin suurpuhastuse peale. Ja mul oli koolivaheaeg vaba (ehk siis aega koristada küll).

  2. Anu ütles:

    meil on samamoodi, koristab see, kel on probleem. põhiliselt mul 🙂 a no ma ei viitsi ka kogu aeg mingi kuri koristamisenõudja nõid olla. vahel siiski.

  3. Hundi ulg ütles:

    Nüüd õnneks enam kellelgi probleemi pole, võimsam tolmuimeja koristab… 🙂

Lisa kommentaar

