On külm ja nukker veebruar käes

Rongid, laevad ja päevad, ühtviisi libisevad kõik mööda. Oma isiklike väikeste pidepunktidega.

Noh, näiteks – nii erinevad kui mu kaks poega ka pole – ja nad on väga erinevad – on sarnane see, et mõlemal võtab trennist tulles riiete vahetamine pea sama kaua aega kui trenn ise.

Ma pidin ju rääkima, kuidas hunte kodustatakse, selgitas Väikevend.

Ma arvan, et poistega peaks ikkagi karmim olema, kostis ta peale mõningast järelemõtlemist. Üks kord võid leebelt öelda, aga siis ole karmim.

Väikevend täitis kodus kirjatehnika vihikut. Kõrreke ütles Väikevennale, et tema küll esimeses klassis nii korralikult ei kirjutanud. See meeldis Väikevennale silmanähtavalt.

Õhtul tundsin, kuidas üleüldse ei viitsi trenni minna. Aga kuidas ma saan minemata jätta, kui olen lubanud seejuures tütretirtsu muusikakooli viia, Väikevennale, et ta saab spordiklubi lastetoas olla ning pärast pean nagunii Suurele Vennale trenni järele minema? Rääkimata sellest, et palun näidake mulle daami vanuses 25+, kes väidaks, et tema kõht-selg-tuhar on piisavalt trimmis?! Nii et jah, ma viisin tütre Riia mäele, Väikevenna lastetuppa mängima – on tõesti üks tore koht, kus lapsed huvitaval kombel eelistavad mängimist näiteks telekast filmide vaatamisele, ning Väikevend on seal täiega oma jope -, käisin ise trennis ning tõin Suure Venna koju. Spordiklubi juures vaimustus Väikevend lund katvast koorikust. Nii lõbus on hüpata koorikust läbi.

Suur Vend riputas kodus trepile graniitliiva.

Unejutuks Pahupidikool kukub kokku, tänases loos teipis proua Pärl pliiatseid näriva poisi suu teibiga kinni ja mõtles, et peaks edaspidi kõigil laste suid teipima hakkama. (Huvitav, peaks homme küsima Väikevennalt, kas see oli piisavalt karm.)

Keetsin kohvi, et mõned tööasjad ära teha, aga näed, jäin hoopis Marju Kuuti kuulama. Oh, mõnikord tahaks ise istuda mõnele rongile või laevale ja olla kusagil ära. Aga nagu ma Pahupidikoolist – üks ütlemata väärt raamat – üks õhtu lugesin, peab tegema valiku, kas vabadus või turvalisus.

https://www.facebook.com/video/video.php?v=4988619327773

2 thoughts on “On külm ja nukker veebruar käes

  1. punanemammu ütles:

    Pahupidikool on meie laste vaieldamatu lemmikraamat…Püüdsin eile oma pojaga olla karmim ja oma üllatuseks kõlas tema suust etteheide: “Emme! Sa peaksid olema loogilisem!!!” Kahjuks ei jõudnud ma teekonda punktis A (karm olemine) punkti B (ole loogilisem) kokku viia, sest kiirustas teine jalgpalli trenni.

  2. epp ütles:

    Pahupidikooli sari ongi ju ammendamatu pedagoogiline varaait. Kuigi minu ületamatuks lemmikuks jääb lugu poisist, kes endale jala peale kartuli tätoveerida lasi. Eks see olnud muidugi samuti õpetlik.

Lisa kommentaar

