Pühapäev. Toit on ahjus

Kas sellisele pealkirjale ongi vaja midagi lisada? Väikekodanlikud rõõmud, umbes nagu sellel proual, keda kirjeldab Stepihundi Harry Haller ning kes pühendunult potilillelt tolmu pühib. Eas, kus see raamat mind innukalt kõnetas, pidanuks ma muidugi praegust iseennast lootusetult mandunuks.

Nädalavahetus, mis on sisustatud koristamise, söögitegemise ja pesupesemisega, meelelahutuseks mõni inglise krimka, rõõmustav teadmine, et vähemalt kõik arved on makstud – no kui vähese elamise intensiivsuse juures on veel üleüldse võimalik seda eluks nimetada?

Vähemasti on mul varnast võtta kaks teismelist, kelle kriitikameel on veel vahe.

Ma arvan, et sellest võib vabalt olla juba mingi kümmekond (appi!) aastat, kui olime Kõrrekese ja Suure Vennaga (kes tookord polnud muidugi veel kellegi Suur Vend) külas, kus olid ka sugulased oma lastega. Ja vot, seal siis suurem sugulaslaps, parajasti õnnelikus teismeliseeas, õiendas parasjagu oma vanematega, miks nende väikevennal nii nõmedad riided on, vaadaku nad näiteks, kui normaalselt on riides Kõrreke ja Suur Vend.

See stseen kogu oma ehenduses meenus mulle mõni päev tagasi. Tulime Väikevennaga poest, kui Suur Vend arvuti taga oma sõbraga skaibis vestles.

Hüüdsin ukselt tere ja kutsusin poisi sööma.

Miks sa pead mind nii nõmedalt sisse tulema ja mind sööma kutusma! Ja riided ostad sa mulle ka nii nõmedad, noh, vähemalt nii seitsekümmend protsenti!

Nihil novi sub sole. Ilmselt on kätte jõudnud iga, kus meeldivam oleks olla orb, kui omada selliseid vanemaid, nagu nad sul just parasjagu on. Kutsuvad sööma nõmedat kana ja ostavad nõmedaid riideid. Loomulikult ei söönud Suur Vend suutäitki minu pakutud kanast.

Hiljem ta siiski leebus, tegi endale Nutellaga röstsaia ning küsis järgmisel nädalal poistekooriga Rakverre minemiseks söögi- ja veekeskuseraha. No ja pisut raha sellenädalasteks võistlusteks kaasa.

Kõrrekesel avastasin fb-s ühe väga võõra nimega sõbra. (Ah, me internetis tutvusime.) Poiss elab Austaalias, hea seegi.

Õnneks on olemas Väikevend. Kes peale dialoogi Suure Vennaga küsis: Emme, arva ära, kas sa oled Väga Nunnu, Nunnu või Üldse Mitte Nunnu!

Ning lisas: Minu riided on väga ilusad. Kõik. Miljard protsenti!

Ning veel on suurepärane, et on olemas nädalavahetused. Ja et ahi on köetud ning toit ahjus.

5 thoughts on “Pühapäev. Toit on ahjus

  1. epp ütles:

    Ma kardan, et pean selle Suure Venna lause (“Miks sa pead nii nõmedalt sisse tulema ja mind sööma kutsuma!”) tsitaadina kasutusele võtma. Ammu pole kuulnud midagi, mis kogu maailma ebaõigluse nii tabavalt kokku võtaks ja kõlbaks kasutada praktiliselt igas mõeldavas olukorras (täiesti isiklikuuülesel tasandil muidugi; Sina oled ilma igasuguste kahtlusteta Väga Nunnu, noh, kirjutad selliseid nunnusid postitusi ja üldse).

    • iibis ütles:

      Oh, ega ma ei võta seda isegi oma poja puhul isiklikult. See, et teismeline küsib “Miks ma pean seda nõmedat kana sööma?” on maailma hõlvamine samaväärselt, kui kolmeaastane küsib “Miks me sööme kanakest?”.
      Aga Väga Nunnu eest muidugi aitäh. (Üllatav küll, kuid Väikevend arvab samamoodi.”)

  2. ritsik ütles:

    😀
    Meil tütrega on riiete probleem lahenenud mõlemat poolt rahuldavalt: tema ostab ise riided ja mina nurisen, et need on imelikud ja kui emale ei meeldi, siis see on ju teismelisele kvaliteedimärk !

  3. Paula ütles:

    Õnneks on minu teismelise poja keskmine nimi Iginälg ja seega ei saa söök olla kunagi nõme. See võib vaid nõmedalt ruttu otsa saada 🙂

  4. Teele ütles:

    Mulle meeldis ka kõige rohkem see Suure Venna lause, “Miks sa pead nii nõmedalt sisse tulema ja mind sööma kutsuma!” Kuigi ma ei tunne ei Suurt Venda ega üldse teie pere, siis ainuüksi selle lausega saite kohe palju kodusemaks! Teele

Lisa kommentaar

