Kust saada värvi juurde?

Mida ma vaheajal tegin? Koolitused ja kodune koristamine, see kõlab just täpselt nii kahvatult, nagu kõlab. Külma aja riided otsisin garderoobist välja ning väikseksjäänud sorteerisin kaltsudeks ja edasiandmiseks. Viisin ohtlikud jäätmed, näiteks kaks elavhõbedakraadiklaasi, hulga vanu patareisid ja laadijaid, jäätmejaama. Triikisin hunnikute kaupa pesu. Ühesõnaga, kõik sellised asjad, mida pannakse tähele ainult siis, kui need tegemata jätta.

Lastega koos ei teinudki justkui midagi erilist. Paaril korral käisime väljas söömas. Väikevend kulutas oma vanaemadelt tunnistuse eest preemiaks saadud raha kärmelt ja sihiteadlikult legole, korvpallile ja taskulambile. Kõrreksega käisime samuti koos šoppamas. Asi lõppes sellega, et minu kindel otsus mitte osta endale juurde musti riideid sai sealsamas põrmustatud musta kampsuni ja seelikuga. Leevendasin oma tegu värviliste sukkpükstega. Kõrreke ostis ainult šokolaadi.

Homseks on kõik valmis. Kingad viksitud ja joped pestud. Äärmiselt iseloomulikuna leidsin ma Väikevenna jopetaskust patarei ning Suure Venna omast tühja piraaditossu karbi. (Ta ostab nüüd usinasti pauguvärke, mida alla-kaheteistkümnestele ei müüdud. Ütlesin, et kutsugu siis vähemalt järgmine kord mind ka pauku ja tossu vaatama. Et no midagigi.)

Oma esimese kohustusliku kirjanduse raamatu – Jussikese seitse sõpra – luges Väikevend samuti täna hommikul, otse minu triikimislaua kõrval läbi. (Vanal ajal istuti ema voki kõrval, kui lugema õpiti. Suurt vahet justkui pole.)

Lapsele järgmisel nädalal enda teatrissemineku ajaks trennisttoojat ja õhtust seltsi organiseerides tekkis vahepeal tahtmine käed üles tõsta ja nentida koos Väikevennaga: Emme, keegi teine ei saa ju mind tuua ega minuga õppida, sa peaksid minu juurde jääma! Noh, lõpuks saime ikka logistika paika.

Nägin unes, et õpetasin kellelegi autosõitu ning mu sõiduõpetaja karjäär sai õnnetu otsa, kuna mu õpilane sõitis joonelt ühesuunalisele tänavale valesse suunda. Hea kolleeg oli seevastu näinud unes, kuidas meid temaga töölt vallandati, kuna me olime läinud töö ajal šoppama – tagasi jõudes oli meie klasside ustel sildid õpetajaks kõlbmatu. Siia võib veel terviklikkuse mõttes lisada, et mu vanem poeg kurtnud oma isale, et ema olevat viimasel ajal närviline.

Ilmselt nii ongi.

Äkki aitaks näiteks puhkus Lõunamere saartel – umbes nagu Pipi viis Keskutajaga Tommyt ja Annikat – või siis näiteks juuste värvimine?

