Kuhu kaovad suvised päevad?

See on uskumatu, kuidas need viimased järelejäänud päevad täiesti märkamatult kaovad. No tõesti, sellest tundub olevat möödas mõni hetk, kui ma omale hommikukohvi tassi valasin ja lastega tänastest plaanidest rääkisin.

Mina võtsin hommikul jalgratta ning sõitsin joogasse. (Spordiklubis tuli minuga rääkima ülikoolikaaslane – ja tal oli hall habe ning nagu selgus, on ta minust ainult pool aastat vanem!) Pärast trenni väntasin turule – ega sinna praegusel ajal teisiti eriti ei saagi, sest turuesine parkla on autodest pungil. Augustikuine turg otse pakatab lõhnadest! Kui kodutänavasse sisse sõitsin, tuli mulle vastu Väikevend – oli käinud raamatukogus (Suur Vend oli lubanud).

Lugesin ja vastasin mõned kirjad, tegin lõunasöögi. Värske kartul tilliga, kodujuust ja värske hapukurk. Kõik sõid. Väikevend tahtis ainult päris kurki. Seda oli ka, naabrinaine just eelmisel päeval andis terve kotitäie kurki-tomatit.

Väikevend ehitas naabripoisiga legodest allveelaeva, lasi end naabrite aiavoolikust märjaks kasta ning käis koos sõpradega poes. Ostis ühe lutsukommi.

Pealelõunal küpsetasin tarte tatin’ i. (Olen parematki teinud, ainult ei mäleta, kust ma selle parema tarvis retsepti võtsin. ) Tulid Vanaema ja Mamma. Sõime kooki vaniljejäätisega ning jõime roosat prantsuse veini. Näitasin oma reisipilte. Kõik olid nii iseenda moodi, et suisa naljakas.

Kõrreke oma  võluvalt sarkastiliste  (ei tea, kust see laps küll selles sarkasmi võtab…) kommentaaridega. No näiteks rääkis ta, et ma olevat talt Arriagast ja viimase kolmeteistkümneselt kirjutatud ooperist rääkides küsinud, et kus siis tema ooper on. (No ta ju on just parasjagu 13.)

Ja siis ma ütlesin emale, et sina oled ju palju vanem ja sinul peaks siis juba kolm ooperit olema!
 

Või kui ma näitasin pilt hotelliesises basseinis ujumisest, nentis mu laps: No eks sa hakkasid siis kohe otsi ujuma!

(Tjahh, see komme mul tõesti on. Nimelt ujudes kilomeetreid mõõta.)

Väikevend kurtis Vanaemale rahapuudust, sõi kooki ja jäätist – eriti jäätist – ning jooksis naabrilastega mängima.

Mamma tõi kausitäie kuumaasikaid ja tomateid, silitas kassi ning tuvastas väikese õunapuu sordi Suislepaks.

Vanaema vestles Väikevennaga ning äraminnes poetas mulle käekotti ümbriku lastele koolitarvete ostmiseks.

Õhtul käisime Väikevennaga basseinis ujumas. (Suuremaid lapsi, ma kardan, ei õnnestu mul enam peale juulikuist isaga Tropical Islandil käiku endaga ainsassegi kohalikku ujulasse meelitada… Väikevend ikka veel tuleb minuga kaasa, kui ma ütlen, et ma muidu kurvastan.

Ja Suur Vend? No hommikul oli ta sõpradega staadionil, lõuna ajal bowlingus ning õhtul läks uuest staadionile – sedakorda küll ametlikult, pallipoisina.

Kuhu see päev siis kadus?

Täna mõtlesin ehmatusega, et see ongi mu viimane ainult-puhkuse-nädal, järgmisel nädalal on juba mitmepäevane koolitus. Ja mu ülikoolikaaslase sõnad – meie eas hakkavad vist kõik ennast liigutamas käima… Mis ealine ma siis olen? Mitte ainult suvised päevad, vaid suisa terved aastad on justkui kuhugi kadunud, nii et pole märganudki?!

4 thoughts on “Kuhu kaovad suvised päevad?

  1. anonyymne AK ütles:

    Nüüd kui see Suislepa nimi läbi käis, meenub mulle vestlus Matiga sügisel 2006 kui ta nimetas selle noore puu sordi 🙂
    Mälu…

  2. Indigoaalane ütles:

    Selle sündroomi kohta ütles mu sõber tabavalt:
    Kentsakas, kuidas me rõõmustame kolmapäeva õhtul selle üle, et nädala selgroog on murtud … ja siis hädaldame, et aastad lähevad liiga kiiresti.

  3. Sille ütles:

    On jah viimsal ajal kõik kuidagi kiirelt minema hakanud. 🙂
    Meie eas 😀

  4. luize ütles:

    Kahjuks peaksid inimesed igas eas liigutama ennast… siis läheks “selles eas” lihtsamalt kõik. Aga õige on, et o olnud kuidagi midagi muud teha kogu aeg…

Lisa kommentaar

