Elu, ma saan aru, koosneb füüsikast

Hiljuti, vastates küsimusele viimase ajaloo töö kohta, sõnas mu tütar mulle: Ema, palun ära ütle mitte midagi – aga ma ei teadnud Rooma asutamisaastast. (Ma tõesti hoidsin ennast siis tagasi ning ei öelnud kah.)

Pärast seda on mul endal mitmel puhul tulnud seista oma tütre rollis ning paluda – ärge nüüd öelge midagi, aga…

Nojah. Kui algusest peale hakata, siis tulin reedel töölt hiiglasliku vihikukotiga. Ja kui nüüd olla siinkohal etteruttav, siis – pühapäeva õhtuks olid vihikud endiselt kotis, aga parandatult ja hinnatult.

Üldiselt möödus suurem osa nädalavahetusest sportlikult, kuna Suurel Vennal oli turniir. Ma käin ta mänge vaatamas seni, kuni ta pole mulle öelnud, et ema, imelik on, kui sa tuled. Õnneks veel lubatakse. Pealegi, mängud läksid ju hästi ning saadi teine koht. Poisid olid rõõmsad. Vanematest rääkimata.

Aga. Noh, nagu teada, oli ju pühapäeval emadepäev. Mismoodi veedab sel puhul kolme lapse ema oma hommikut? Juhul, kui ta on õpetaja, parandab ta vihikuid. (Vt üle-eelmist lõiku!)

Mis muidugi ei välista suurt lillepotti kalladega, kaarte, kallistusi ja kingitust. Saate aru, nad kinkisid mulle kaelakee koos pärliga, mis tuli ise pärlikarbist välja võtta.

Ja mina, kes ma sain füüsika lõputunnistusele nelja ainult tänu asjaolule, et olin suutnud õpetajale jätta intelligentse mulje, kuna mind kutsuti tahvli ette vastama seda teemat, milles ma astronoomias olin referaadi teinud – mida ma siis tegin? Ma läksin pärlikarpi avama vannituppa kraanikausi juurde. Loomulikult tuli karp lahti ning pärl kukkus kraanikaussi.

Hommik. Kiire. Sest vanaemaskond ja võistlused ootavad. Ja sul on pärl kraanikausi äravoolutorus. Laste kingitud pärl. Monteerisin torud lahti. Pärl oli koos kogu mu lubatud õnnega juba kanalisatsioonis.

Kõrreke, kes kogu kupatuse laevalt oli ostnud, oli pisarais.

Kamandasin sellegipoolest kõik autole – no mida muud ma teha sain? – võtsime peale mõlemad vanaemad ja sõitisme hommikukohvile ja -koogile. Ka vanaemad said kingituse – Mamma Supilinna surmad ning Vanaema Pirita kägistaja. Mõlemad hindasid kena ja meeleolukat – kuigi ehk pisut matuselist – emadepäevakingitust silmanähtavalt.

Vanaema, Kõrreke ning Väikevend tulid koos minuga ka Suure Venna mängu vaatama. (Mamma läks surnuaeda.) Kõrreke sai oma suureks üllatuseks teada, et korvpallis polegi nii, et viskad kuhu korvi tahad.

Viisin Vanaema, Kõrrekese ning Väikevenna koju. Ise ostsin noorsportlasele veel ühe spordijoogi ning läksin järgmist mängu vaatama. Tegin pärast mängu poistest ja medalitest mõned pildid.

Peale õhtusööki sain osta Suurele Vennale uued korvpallitossud. Vanad saadeti küll ekspertiisi – aga millegagi peab ju noorsand seni kah mängima.

Kodus monteerisin kraanikausi äravoolutoru taas kokku – üks tihend jäi üle – ning isegi Kõrreke sõnas, et hea, et vähemalt torud sai sodist puhtaks.

Vihikukott, trennikott, Väikevenna jalkatossud ning Väikevenna eelkoolikott olid uueks nädalaks valmis.

Lapsed magasid. Tulin ülakorrusele, kastsin lilli – mu kallapott näeb tõeliselt majesteetlik välja (kuigi pisut matuseline) ning mõtlesin, et võib olla oli õigus härral, kes soovitas mul hiljaaegu lugeda füüsikaõpikut. No kindlasti on seal kirjas, et pärl veereb vääramatult kanalisatsioonitorudesse, kui pärlikarp kraanikausi kohal avada.

4 thoughts on “Elu, ma saan aru, koosneb füüsikast

  1. Mac ütles:

    mhh… lugedes ootasin kuni lõpuni välja õnnelikku lõppu, et Pärl oli kogemata siiski välja põrganud vms ja rõõmsalt kogu(vannitoa)uksel tervitas. Mjäu…

  2. sirts ütles:

    Ka mina ootasin õnnelikku lõppu vannitoa põrandale veernud pärlist, aga ega elu ei olegi alati selline nagu filmis või raamatus.
    Mina sain näiteks emadepäeva kaardilt teada, et mul tuleb hästi välja saunaskäimine ja spinatipirukas. Täitsa hästi läks! Osad emad kuulsid 1. klassi konsterdil, et neil tuleb hästi välja shoppamine ja telekavaatamine. Ilmselt pean ma neid veel harjutama, kui saunast tulen ja pirukas valmis.

  3. […] et elus ei käi asjad ainult füüsikaseaduste järgi, lükkas mõni päev enne reisileminekut ümber ei keegi muu kui Väikevend. Sest ta oli […]

Lisa kommentaar

