Väikevennaga õppekäigul

Kui hea kolleeg küsis, kas ma ei tahaks tema abituuriumile teiseks kohustuslikuks lapsehoidjaks tulla, olin nõus, kui mul lubatakse Väikevend kaasa võtta. Sest sihtpunkt oli ju Lennusadam. No ja KUMU ka.

KUMUst ei arvanud Väikevend eriti midagi. Kuigi saalitäis äralõigatud päid-büste mõjusid meeldivalt õudselt. Ka moodne kunst oli kohati huvitav, näiteks roosa pehme hiigeltelefon, kus sai nupule vajutada. KUMUS õppis Väikevend selgeks sõna seksuaalne. Kust ta seda kuulis, seda ma ei tea, aga minu käest küsis tähendust igaks juhuks valjusti üle kogu aatriumi hõigates.

KUMU poes suutis Väikevend temaatilisi taieseid tutvustavalt puutetundlikult ekraanilt üles leida tõeliselt ägeda kummikarulaulu. No tuleb ju end kuidagi lõbustada, kuniks ema kaalub ja lehitseb raamatut moest ja külmast sõjasti. Ema millegipärast vabandas, käskis laulu kinni panna ja ostiski raamatu ära. Kunstimuuseum paneb inimesed ilmselt väga ebaratsionaalselt käituma!

Lennusadama kõrval asuvale Patarei vanglale keeldus poiss kindlameelselt lähenemast. Sest bussis räägiti ju, et seal olevat sees hallitusseen, mis pole hingamisteedele hea. Nii et mõistlik inimene hoiab end sealt igaks juhuks eemale.

mrtsapr13 028

Aga jäämurdja Suur Tõll oli muidugi vägev. Kahjuks igale poole ei tohtinud ronida. Aga kuhu tohtis, sinna ronis Väikevend muidugi esimesena. Suurel Tõllul õppis Väikevend selgeks sõna johhaidii. Ma arvan, et ta mõistis, et tegu on ühe väga inetu sõnaga, kuna ta küsis minult hästi vaikselt, et mida see sõna siis tähendab. Ropu tähenduse kinnistas ilmselt kõrvalseisnud gümnasistide küsimus: No kes siis selle sõna lapsele selgeks õpetas?

Üks musta mantliga poiss lõi pilgu maha.

Räim 3 uut täiendust leksikoni osas ei andnud. Aga vähemalt võis ronida, kuhu hing ihaldas.

mrtsapr13 020

Nagu kahjuks ka angaar, kus me ei jõudnud kaugemale õhutõrjesimulaatorist. Ma arvan, et mul õnnestus Väikevend sealt juba umbes kahe tunni pärast kätte saada, kuna varsti pidime bussi peale minema.

mrtsapr13 046

Väikevend võis endale suveniiripoest midagi valida. Valik kestis nii kaua, et kui ma kella vaatasin, nägin, et buss pidanuks kahe minuti eest väljuma. Siis valis ta endale otsustavalt kompassi, vahetas selle ainult üks kord teist sorti kompassi vastu välja ja jooksis bussi ütlema, et ema jäi veel poodi.

Me jäime minu pärast peaaegu bussist maha ja pärast jõudsime bussi peale ka tänu minule, sõnas ta rahulevana kompassi ümber olnud mullikilet plõksutades.

Teel jäi Väikevend magama, kuid ärkas õnneks õigel ajal üles, et kõigiga südamlikult jumalaga jätta.

One thought on “Väikevennaga õppekäigul

  1. […] võttis Väikevend küll põhjalikult ette. Ta oli seal ühe korra ka varem käinud, kuid nüüd oli ta suurem ja targem, ja, nagu öeldud, […]

Lisa kommentaar

