Ilu ja kartulid – emadest ja lastest

Täna hommikul küsis Väikevend, kas ta võib tulla minu tuppa end riiedesse panema.

Jah, palun väga.

Väikevend vaatab, kuidas ma peegli ees juukseid kammin ja sõnab mõtlikult:
Sellest pole midagi, et sa oled nii vana. Vanus ei loe. Peaasi, et sa oled ilus.

Hoopis raskem oli minul vestelda õhtul Mammaga kartulitest.

Ei, ma ei soovi kartuleid. Mis sest, et M tooks odavalt koti koju. Me nimelt ei söö väga palju kartuleid. Et mida me siis üldse sööme? Vaata, ma läksin täna kodust hommikul kell seitse ja tulin õhtul veerand kaheksa, siis helistas Suur Vend, läksin tõin tema ka veel trennist koju. Ma tõesti ei hakka praegu kartulit ja kastet tegema. Ei, muidugi me sööme kartuleid, aga ma parem ostan selle paar kilo kuus poest, kui et toon praegu terve kotitäie keldrisse ja kevadel viin kärbatanud mugulad komposti.

Paar kilo kartulit kuus, seda on Mammal palju raskem uskuda kui minul seda, et ehkki lootusetult vana, olen ma vähemasti jube ilus.

Ma arvan, et Mamma kutsub meid varsti lõunale. Hääletoon, millega ta kõne lõpetas, oli äärmiselt murelik.

One thought on “Ilu ja kartulid – emadest ja lastest

  1. Laps Eestis ütles:

    Oh, tuttav lugu.
    Minu ämm on mures, et meie lapsed ei saa piisavalt liha süüa. No ma tõesti ei armasta hakklihakastet (seda olen vahel harva siiski teinud) ega paneeritud kanarinda ega suurt osa teisi lihatoite. Ja ei tee ka. Aga ega nad sellepärast näljas ole. Kuigi söövad vanaema lihatoite (ehk liigagi?) isukalt.
    Ja siis ma veel ehmatasin teda lausega, et nad ju lasteaias-koolis saavad liha. Kümme korda mõtle, üks kord ütle oli vist see rahvatarkus.

Lisa kommentaar

