Sport ja muud harrastused. Suvelõpukroonika

Tähendan siinkohal üles ka Suure Venna viimased võistlused. Möödunud nädala reedest pühapäevani korvpalliturniir Lätis. Meeskondlikku ebaedu korvas mõnevõrra parima mängija karikas. (Seni on trennisemu M alati parem olnud.) Esmaspäeval ei pidanud Suur Vend jalgpallivõistlustele Paluperra minema, aga ma unustasin õigel hetkel treenerit teavitada ja kui see mulle meelde tuli, oli ta juba meeskonda arvatud.

Poissi bussi peale pannes leidis aset järgmine dialoog.

Ema: Eks sa siis helista, kui te tagasi tulete, ma tulen sulle vastu.

Poeg: Mul pole telefoni kaasas! Sa ütlesid ju ainult, et ma jope ja söögi kaasa võtaksin. Telefoni kohta sa ei öelnud midagi!

Noh, ka rahakoti kohta ei öelnud ma midagi – mis on muidugi tõesti ja ainult minu viga (mille lunastasin kohapeal).

Jajah. Minu poeg, kelle laual on
Maailma teatmeatlas
ning
korvpalliteooria. Neid uurib ta vabatahtlikult ja huviga, pärast seda, kui ema poolt sunnitud kolm raamatut ilukirjandust läbi said.

Ka Väikevend luges läbi oma elu esimese raamatu. Tema tegi seda täie teadmise ja tahtmisega ning raamatuks oli Triin ja päike.Sama raamatu luges umbes samas vanuses (või mõni kuu hiljem) läbi ka koolieelikueas õde. Nüüd sai see läbi ja loeme

Poiste aabitsat .
See on muidu tore, aga mõned värsid on Väikevennal (improvisatsiooniliste elementidega) meeles, ning see pisut segab lugemist.(Kui tead mõnd sobilikku trükitähtedega raamatut, palun ära unusta seda kommentaaris mainida.)

Erinevalt oma vennast ei jõua Väikevend ära oodata, millal küll lasteaias tunnid peale hakkavad.

Kõrrekesel on terve kohustuslik kirjandus ammu läbi, ja vanad lemmikud peale selle.

Kui kaugele on mu tütreke jõudnud oma flöödiõpingutega? Noh, suurema osa suvest on ta hoidnud ennast flöödist tõesti võimalikult kaugele. Aga ülehomme on orkestriproov ning ettevalmistused käivad. (Terve tuba lõhnab küünelakist.)

3 thoughts on “Sport ja muud harrastused. Suvelõpukroonika

  1. marit ütles:

    Minu laps on täpselt Väikevenna-vanune ning trükitähtedega raamatutest, mida ta on lugenud, meeldis talle kõige rohkem Peep ja sõnad. Samuti on hästi peale läinud minu jaoks küll päris kaheldava väärtusega sarja kuuluv raamat Kuningas Arturi lugu (http://pood.rahvaraamat.ee/raamatud/kuningas_arthuri_lugu/44558). Selle sarja raamatute näol on tegemist äärmiselt üldistatud sisukokkuvõtetega erinevatest muinasjuttudest/lugudest, ent kuna trükitähtedega raamatuid on ikka päris raske leida, siis käivad need ka. Lapsele on seni meeldinud. Nüüdseks on ta “edasi liinunud” lihtsamate kirjatähtede lugemise juurde, väga sobilikud on selleks A. Perviku Paula-lood. Selged laused, ägedad pildid ja täiskasvanulegi meeldiv sisu.

  2. reet ütles:

    Minu kõige vanem poiss on praegu seitsmeaastane ja temale meeldisid väga Heiki Vilepi suurtähtedega raamatud (näiteks Liisu lood). Ma tõin kooli raamatukogust ka peotäie “Lapse oma raamatukogu” sarja raamatuid, aga need jätsid ta enamasti üsna külmaks, viisakusest luges läbi. Selles sarjas on küll vist ilmunud ka Heljo Männi “Koer taskus”, see talle siiski meeldis.

  3. Laps Eestis ütles:

    Lugemisväärseid trükitähtedega raamatuid on vist tõesti vähevõitu, eks ta harju hoobilt kirjatähtedega ka, kui aeg sealmaal. Meil on nii läinud. Lihtne sisu toetab arusaamist.
    „Meistri-Märten ehitab auto” on vähemalt ilusate piltidega, meie pojale meeldis. Võibla küll kirjatähtedega.
    Eno Raual on veel “Autoraamat” ja “Pliiatsilugu”. Need on väga toredad. Uues trükis vist trükitähtedega.
    Heli Illipe-Sootaki “Kiisu raamat”. Ka vist trükitähekirjas, kui ma õigesti mäletan.
    “Volgi värsiaabits”?

    Kuidas on ajakirjadega? Meie oleme raamatukogust võtnud. Pojale Disney Cars meeldib ja seal on trükitähekirja. Aga see on muidugi väga Disney (= ei ole minu eelistus). Meie lastele on meeldinud ka Tom&Jerry. Mina neid ette ei loe (ei meeldi), ja see on neid motiveerinud ise pingutama. Täheke on harjutajale lugejale liiga raske sisuga, neid peab ikka esialgu ise ette lugema.
    Need praegu noppisin oma blogist üles, seal on raamatu sildi all veel meie lugemiselamusi.

Lisa kommentaar

