Valitud hetked tänasest päevast

Tartu-Tallinn. Mulle tegelikult väga ei meeldi maanteed sõita. Eriti ei meeldi mulle sõita öösel kell pool viis. Õnneks oli tee tühi, võtsin peale hääletaja, kokutava ja õnnetu olemisega vandi. Kinnitas, et on kaine ja on hääletanud terve öö. Ta tundus siiski ohutu, lubasin ta autosse.

Nii me siis sõitsime, muusikamasinast tuli Ella Fitzgerald, autos istus groteskne inimpaar. Mina maani kleidi ja pärltikandiga booleroga, lõhnates D&G L’Imperatrice’i järele, minu kõrval neoonvestiga, öise maantee ja rohke suitsetamise järgi lõhnav mehike. Paljulubav sissejuhatus mitte just kuigi nõudlikule maitsele tehtud komöödiafilmile.  Udu. Kiiruspiirangud, mis läksid sujuvalt 30 kilometrilt tunnis üle 110 ja siis jälle tagasi, sekka veel seitsmekümneseid ja viiekümneseid sutse…

***
Lapsi polnud näinud üheksa päeva.  Varem vist polegi neist nii kaua eemal olnud.  Kiired kallistused Helsinki laevaterminalis, et järgmise laevaga juba Eestisse tagasi sõita.

No kuidas teil siis on läinud?

Hästi! Väikevend vaatab mulle otse silma. Issi ostis meile mustika kõrrejooki!

***
Õhtul teatas Väikevend, et tema on vahepeal harjunud juba ilma unejututa magama minema.

Olin kindlameelne: Tead Väikevend, sina võib olla saad ilma unejutu lugemiseta, aga mina küll ei saa.

Tegelikult nautisime muidugi mõlemad.

***
Oh jah. Kohvritäiest mustast pesust on umbes pool pestud. Suur Vend lõi täna trennis kaks värvat. Enne, kui ma jõudsin lastele oma reisist rääkida ja pilte näidata, oli Kõrreke jõudnud mõnda neist juba feissbukis laikida ja kommenteerida.

Kui ütlesin lastele, et imelik küll, kui teid ei olnud, ei tekkinud kodus isegi tolmu, nentis mu tütar elutargalt, et tolm tekibki riietest ja inimeste nahaebemetest, seega on loogiline, et kui neid polnud, pole ka tolmu.

Noh, nüüd seda muret siis enam pole.

6 thoughts on “Valitud hetked tänasest päevast

  1. ritsik ütles:

    Blogis mustikakarva öö 🙂
    Kust sa siis tulid oma maani kleidiga? Ja kuidas sujus vestlus häbeliku hääletajaga?
    Meil on õhtujutu lugemise aeg juba paar aastat möödas, kahjuks.
    Aga ju tulevad ükskord lapselapsed, kellele lugeda…

    • iibis ütles:

      Kleidid meeldivad mulle lihtsalt! (Näiteks koduvanad kandsid ka alati kleite…) Aga hääletajaga ei üritanudki püüdlikult vestelda, jäin Ella sulni häälega täiesti rahule.

      Pigem mõtlesin, et kui omal ajal ise hääletasin pigem sellise omamoodi maanteeromantika mõttes, siis praegu, tundub, pole ehk inimesel lihtsalt raha bussipileti ostmiseks?

  2. notsu ütles:

    vau, kas sul on ALATI olnud raha bussipileti ostmiseks? isegi tudengina?

    • iibis ütles:

      Tead, tudengina õppisin samas linnas, kus elasin. Hääletamist ei tulnud seega just väga sageli ette… ja peamiselt ikka seetõttu, et see oli äge ja romantline. Noh, ilmselt hoidis ikka raha ka kokku.

      Ja tegelikult on vist (sotsiaalses plaanis) põhimõtteline vahe, kas rahapuudusel hääletab tudeng või nooremas keskeas inime. Kes (eeldatavalt) võiks eelistada kindlustunnet ja mugavust sihtkohta jõudmisel.

      • notsu ütles:

        see on vist mingi Eesti värk. Poolas hääletavad ka vanainimesed. Nii et kui Eestist juba välja saab, pole sotsiaalset stigmat karta.

  3. iibis ütles:

    Ju need Poola vanainimesed siis on kohe sellise seiklusliku ellusuhtumisega. Mina küll enam hääletada ei sooviks. Äkki kuulab autojuht minu jaoks häirivat muusikat või haiseb odavate sigarettide või higi järele või ropendab? Või on usuhull või kesk- või reformierakondlane?

Lisa kommentaar

