Õiged nõksud

Tjorven küsis ikka onu Melkerilt õigete nõksude kohta. Mina olen vist ka nagu onu Melker.

Mõni päev on kohe selline, kus mitte midagi, no absoluutselt mitte midagi ei lähe nii, nagu ma plaanisin.

Alguse sai kõik juba tegelikult eile, kui ma ostsin uue muruniiduki. Ei, mitte midagi uhket. Väike ja elektriline. Noh – meie aed on ka väike ja saab hakkama. Võtsingi Suure Venna kampa ja läksime aiapoodi, Suur Vend selgitas mulle veel kohapeal, et peaksin tegema ka endale antud aia- ja ehituspoe kliendikardi. Siis ma hoiaksin kohe üsna mitu eurot kokku. Tundsin ennast suurepäraselt. (Papa muidugi, kelle jaoks tööd ja ostud jaotusid rangelt naiste ning meeste omadeks, pööranuks mind nähes ilmselt hauas külge – aga äkki kulukski värske vaatenurk ära?)

Kodus enam nii hästi ei läinud. Ma lihtsalt ei osanud käepidet suurte punaste liblikatiivakruvidega kokku panna. Kasutusjuhis jäi samuti lakooniliseks: ühendage detailid omavahel. No sellest ma saan ilma juhendita samuti aru, et ma pean nad ühendama! Ühendamata see eile jäigi. (Ehk oli Papal ikkagi õigus…)

Täna sain ma asja siiski korda aetud. Üks meesterahvas näitas ette. Ma mõtlesin küll ise poodi minna vaatama, mismoodi näidisel on käepide külge kruvitud, aga võimaluse tekkides läksin muidugi kergema vastupanu teed.

Hommikul oli mul tööl üsna mitu asja pooleli – noh, õnneks, nagu selgus, olid need kõik asjad ka poolelijäetavad – kui helises telefon. Kõrreke. Teises linnaotsas. Juuksuri juures ilma rahakotita.

No mida siis teha. Lähed ja maksad oma lapse juuksuriarve ära (kuigi oled talle eelmisel päeval sihtotstarbeliselt raha üle kandnud).

Kui ma poleks oma tuba eile korda teinud, siis ma oleksin rahakoti üles leidnud, seletas tüdruk. Tuba sai tõesti ebatavaliselt korda, nii et täiesti usutav.

Kui tööasjade juurde naasin, helises uuesti telefon. Jälle tütreke.

Kas ma võin H-ga linna minna?

No võid ikka.

Aga… mul pole ju raha…

No sul on ju see raha, mis ma sulle eile üle kandsin.

Ahah, oli Kõrreke rõõmus (ja ega ta ilmselt teistsugust vastust oodanudki.)

Koju jõudes panin uue muruniiduki käima. No mis muruniitmine see õigupoolest oli, rohkem nagu heinategu, sest senine kondiarul töötav eksemplar oli juba mõnda aega keeldunud libedaid ja niiskeid kõrrelisi lõikamast. Mina niitsin kolmveerand, Suur Vend ülejäänud veerandist kolmveerand (siis pidi trenni minema).

Ka mina pidin minema trenni – nimelt koos Väikevennaga, kes otsustas pärast pikemat kaalumist ette võtta jalgpallurikarjääri. Kohale jõudes selgus, et trenn oli tänasest lükatud tund aega ettepoole ning seega sai Väikevend platsile vaid veerandtunniks. Sai selga rohelise neoonvesti (mis mõjusid päkapikkude seljas pigem rannakleitidena) ja kohe meeskonda. Rohelised võitsid 2:1. Alati tuleb osata pooli valida. Igal juhul jäi Väikevend rahule ning otsustas kolmapäeval uuesti tulla.

Ka Kõrreke ja ta sõbranna H olid meile jõudnud. Nad olid sekkarist saanud vaimustava noosi – minu plika neli toppi ning neiu H viis toppi ja seeliku. Ostetud oli ka vastupandamatult vaarikaroosa küünelakk ning seda ka kasutatud. Terve tüdruku tuba oli atsetoonilõhnaline. (Teate, madaldasin vandeseltslaslikult häält, mina teen suvel selliseid asju hoopis väljas!) Tegime aknad lahti ja mulle näidati mõningaid uusi hilpe. Ka tuba polnud enam nii üleloomulikult korras.

Mul oli tegelikult vastu õhtut tekkinud ootamatu vaba tund aega. Vaimuvaesus ei lubanud sellega midagi paremat ette võtta, kui trenni minna.

Kui koju jõudsin, oli Suur Vend oma jalkatrennist kodus. Tal oli ka suur mure. Nimelt hoolimata viimaste päevade suurest otsimistööst oli jäänud kadunuks kooli raamatukogu raamat. Poiss oli tõesti õnnetu, sest talle oli öeldud, et kui ta raamatut ära ei too, ei saa ta homme tunnistust.

Emps, mul on homme vaja raamatukokku viia kuus eurot.

Panin Väikevenna magama. Istusin Suure Venna kõrvale elutoadiivanile ning vaatasime mõnda aega koos Kaia Kanepi mängu Pariisis.

Nojah, mis siis ikka. Otsisin rahakoti välja.

Kust neid õigeid nõkse ikka nii väga võtta on. Ning üldse.

Lisa kommentaar

