Õpi nagu hull!

Nõnda vist soovitas juba Maurus Indrekule.

Juba mõni aeg tagasi tunnistas mulle Väikevend: Emme, tead mida me Suure Vennaga salaja teeme, kui sina meid magama pannud oled?

Olin valmis kõige hullemaks.

Me õpime salaja aabitsast tähti!

Noh, nagu näha, on Väikevenna elu umbes sama hull nagu Harry Potteril, kes pidi Dursleyde eest salaja koduülesandeid tegema. Lasteaias on nad vist õppinud häälimist ning nüüd püüab Väikevend kõiki sõnu häälida. Mõne sõna, kus on palju täishäälikuid, loeb ka kokku (näiteks Emil).

Kui suurmatel lastel oli terve hunnik – peamiselt vist vanavanemate poolt kokku ostetud – töövihikuid ja ülesanneteraamatuid, siis Väikevenna ajaks on vanavanemlik ind pisut jahtunud. Igatahes ükskord, kui Suur Vend palus mul poest tuua ruudulisi vihikuid ja vihikupabereid, tuli Väikevend ja palus härdalt ja sugestiivselt: Emme, palun osta mulle ka üks töövihik! Töövihiku ta tõesti sai ning juba esimesel õhtul joonistas ta tiitellehele nõutud autoportree – pildi päikesest ja autost.

Vähemalt ei pea enam põranda all tähti õppima!

***
Suuremad lapsed seevastu käivad koolis kiiresti. Või kuidas teile tundub? Nimelt ärkas Suur Vend paar päeva tagasi sisse/väljamaganuna kell 7.54. (Kuna ta tavaliselt ärkab alati ise, arvasin mina, et ta läheb teiseks tunniks.) Kell 8.04 oli ta igal juhul koolis. (Neil pannakse nimelt 8.05 garderoob lukku.)

Aga üldiselt, nagu sõnas Suur Vend elutargalt, peab oma kooli moraali hoidma.

See tähendab, et ma ei tohi oma koolist midagi halba rääkida!

Aga teil ongi ju tore kool?

Nojah. Välja arvatud matemaatika õpetaja. Iga kord kui meil tund algab, ütleb ta, et võtke nüüd kodused tööd välja!

Hea siis tõesti, et poiss ikka moraali kõrgel hoiab.

***
Väikevend seevastu võiks hakata ise kombealast koolitustööd tegema. Talle meeldib väga teha komplimente ja temasuguse nutika härrasmehe jaoks pole olemas olukorda, mil oleks võimatu komplimenti teha.

Eile hommikul õmblesin ma mantlile äratulnud nööpi tagasi.

Emme, ma arvan, et sa õmbled selle nööbi nii ilusasti, et kõik märkavad ja kiidavad seda!

(Vrdl: Ahhetus Jaan Krossi mälestusteraamatust – I osa, lk 68: Ах, какие у вас на фартуке культурные пуговитсы!)

***
Tütar Kõrreke tegelebki juba koolitusküsimustega. Nimelt ostsin ma – miski siin maailmas pole igavene! – omale uue telefoni. Kõrreke leidis sealt kohe kõik vajaliku üles, valis mulle ilusa helina, seadistas äratuskella ja näitas, kuidas koodi muuta. Vene vanasõna ütleb küll, et vanainimest õpetada on sama, mis surnut ravida, kuid Kõrreke tuli laitmatu elegantsiga toime. Minu põlvkonna teismelistele on see lihtsalt iseenesestõistetav, sõnas ta tagasihoidlikult.

4 thoughts on “Õpi nagu hull!

  1. reet ütles:

    Hm, kas Väikevenna töövihik on juhuslikult “Lups lugema”? Seal nimelt nõutakse tiitellehele autoportreed.

  2. sol ütles:

    Uskumatu! Ja mina pean iga varesejalgadega kirjutatud täherea eest ühe kommi andma! Motivatsiooniks ja õpimoraali kõrgelhoidmiseks.

    • iibis ütles:

      No ega eelnev jutt ei tähenda, et näiteks varesejalad oleks meil tundmat teema. Suure Venna käekiri on ko-hu-tav ja oma häbiks pean tunnistama, et ma olen sellekohase õiendamise ka lõpetanud. Peaasi, et ära teeb ja aru saab. Nii et misiki pole kahjuks täiuslik!

      Väikevenna käekiri pole veel väljakujunenud. Loodame parimat!

Lisa kommentaar

