Väikevenna toimekas laupäev

Autosse istudes nõutab Väikevend nagu alati laulu nr 2 ja laulab innukalt kaasa: UU-mää-ääzitt! Olgu öeldud, et valik on tingitud ka minu tahtmatusest oma viimase aja lemmikplaat mõne muu vastu välja vahetada.

Seekord läks sõit Vanaema juurde hoiule, kaasas kott legode ja linnusega. Tagasi tulles oli kott loomulikult mahukam, kuna seal oli Vanaema kaasa pandud maiustused ja kõigile lastele nende igatalvine käpikupaar, igas käpikus omakorda rahatäht. (Vanaema nagu muinasjutus, kas pole?)

Väikevend oli vaadanud Vanaema juures Mäkaiverit. Seal kukkus ta teenija alla ja sai surma, aga naine jäi ellu. Mäkaiver päästis ta ära. Mina tahan ka suureks saades Mäkaiveriks saada!

Kodus tabab Väikevenda, peale seda, kui ta on minu palve peale filmiriiuli korrastanud, tõeline koristamistuhin. Ta võttis kühvli ja harja ning pühib innukalt põrandat, ise seletades: No mis asja te ajate siia purusid maha, kas ma pean teiega hiire keeles rääkima, et te kõik enda järel ära koristaksite! (Nojah, mul on ka sageli tunne, et räägi või hiire keeles!)

Õhtul toon võistlustelt (võidukalt, sedakorda) naasnud Suure Venna koju ja palun tal Vanaemale helistada ning kinnaste ja raha eest tänada. Väikevend jääb mõtlikuks: Mina ütlesin Vanaemale, et mul oligi just raha vaja. See on ka sama, mis aitäh, onju emme?

Õhtujutuks loeme praegu raamatut, mis on ülimal määral Väikevennale meele järele. Tänane peatükk rääkis kotervaimudest. (Kotervaimud tekivad virvatule (Lux demenia) ja Zamoonia kalmistugaai kokkupuutel. Kalmistugaas on ebameeldivalt lõhnav mädanemisel erituv gaas, mis tekib kõdunevatest kirstudest, kui neid kattev muld pole piisavalt gaasikindlalt kinni trambitud. Moers, Kapten Sinikaru 13 ja 1/2 elu)

See on ikka väga hea, et ma olemas olen,
nendib Väikevend õhtul enne, kui käed mulle kõvasti kaela ümber lööb. Sest kes sul muidu koristaks? Kõrreke ja Suur Vend on ikka täitsa laiskvorstid. Aga mina olen tubli!

Üks mure on Väikevennal ka. Emme, kui dementoreid pole päriselt olemas, siis kes neid filmides mängisid?

Nüüd võib rahulikult magama jääda.

Jah, Väikevend, tõepoolest hea, et sina olemas oled!

2 thoughts on “Väikevenna toimekas laupäev

  1. notsu ütles:

    Huvitav, kuidas Väikevennale “Kapten Bluffensterni seiklused” meeldiks?

Lisa kommentaar

