Meeleheide, oiged ja merre visatud kell

Eile õhtul haaras mind kohutav meeleheide, mis avaldus oietes, ning lõpuks kahmasin söögitoa kella ja viskasin merre. Nii tsiteerib Jerusha Abbott Baškirtsevat. Originaali ma lugenud muidugi pole – kuigi inglise keeles on ju täiesti olemas.

Kusagilt on mulle meelde jäänud ka õpetus, et tõeline daam pole kunagi väsinud. Daam võib ju selle asemel kella merre heita.

Veel võib ka proovida öelda, hääles põlastus pilla-palla-pillerkaar. (Seda demonstreeris mulle mõni aeg tagasi mu tütar, kui talt küsisin, miks tal muusikas tavapäraste viite kõrval oli küsimärk. Vastuseks oli südametäiega öeldud: No kujutad ise ette, meil oli  “Pilla-palla-pillerkaar” astmenimedega laulda!) Öelge järele ja kuulete ise! (Pole ju öeldud, et daamil ei sobi kuuldavale tuua oigeid. )

Mida teeb üks suhteliselt tavaline, pisut väsinud naine peale tööd? Ei midagi erilist. Käisin raamatukogus, kihutasin poisinaaskli arvuti tagant õppima ja viisin hiljem trenni, panin kirja posti, võtsin lasteaiast väiksema naaskli ja läksin temaga poodi ja juuksurisse. Peale juuksurit kiiresti suuremale trenni järele. Kodus õhtusöök, ahi kütte, suurem naaskel uuesti inglise keelt õppima. Siis pesamuna duši alla ja unejutt (eelviimane peatükk Karlssonist). Ka suuremad lapsed tulid kuulama. Kõrreke masseeris pisut mu väsinud selgagi.

Suuremad lapsed vestlesid allkorrusel omavahel, kui ma põngerja magama olin pannud.

Kõige pessimistlikumalt suhtutakse euro tulekusse Jõgevamaal ja kõige optimistlikumalt Tartus, kuulsin ma oma tütart parasjagu lausumas.

Tulin ja tegin arvuti lahti.

Mul on vaja mõned kirjad kirjutada, pomisesin.

See, ma leian, on vägagi kohane tegevus.

Ja kummale pildile sarnaned sina?

(Teise sain siit.)

8 thoughts on “Meeleheide, oiged ja merre visatud kell

  1. neiud ärevil ütles:

    Tundub ikka ,et sellele teisele.Tüüpiline naine-töö,kodu ,lapsed.Aga kui iga kord hakata meeleheites kelli merre viskama ,siis läheb vist väga kalliks.Ja meri ka kaugel.Võtan siis selle “Pilla -palla pillerkaar…”.

  2. sesamy ütles:

    Ma keelaks astmenimed ära. Päriselt ka.

    • iibis ütles:

      Mina kui Tõeline Võhik ei saa kah nende eesmärgist aru. Et inimestes tekiks meeleheide, mis avaldub oietes? Kes need üldse välja mõttes? Aga noh, eks preili vastas järgmisel korral oma “Pilla-palla-pillerkaari” siiski ära.

  3. kertu ütles:

    ma tunnen end ära teiselt pildilt. see pilt pani mind mõtlema ka sellele, et kas on väikeste lastega kodusid, kus laud kogu aeg ei kleebi? ma võin nühkida palju tahan, ikka tehakse kleepuvaks…

    • iibis ütles:

      Pereajakirjas olen näinud küll. Seal, kus kodud läigivad, lapsed käivad kunstikoolis, isad on perekesksed ja isegi koeral karv läigib ja lainetab. (Emast, kes võtab kojusaabuvaid pereliimeid vastu värske lehe-kapsapirukaga, me parem ei räägigi.) Kui seal imik teebki musta, siis ainult selleks, et isa saaks demonstreerida, et mähkmevahetus pole talle võõras. Neil seal raudselt ei kleebi kunagi miski.

      Well… how do YOU clean stubborn spots off floors?

      • reet ütles:

        Meil ei kleebi kogu aeg. Tähendab, selle kahe tunni jooksul ei kleebi, mis jäävad minu töövabadel päevadel hommikusöögijärgse lauapühkimise ja keskhommikuse näksi vahele, sest sel ajal harjutavad suured poisid laua taga tähti ja teevad muid rahulikke mittekleepuvaid tegevusi, titt kulgeb mööda elamist omasoodu (ja siis võib muidugi mõni muu paik kleepima hakata…). Kassidel läigib karv ja isa on perekeskne küll jah. Aga te ei taha teada, milline mu köögipõrand on…

  4. anonyymne ütles:

    Reaaalsus on see, et mul ka kuskil ei kleebi. Aga kui väikesed lapsed minu juures olid siis hakkas kohe kleepima – igale poole. Ja läks üle paari päeva jooksul siis kui väikesed lapsed olid ära läinud.

    Ühesõnaga, on avatud rist-disainiga, 3-uuritavaga kliinilises uuringus antud teatud tõenäosusega tuge null-hüpoteesile, et KÕIGI VÄIKESTE LASTEGA KODUDES KLEEBIB.
    m.o.t.t.

    Hypoteesi tõestamiseks 99 või 99,99% tõenäosusega vajame muidugi suurema uuritavate arvuga, mitmekeskuselisi, PIMENDATUD disainiga uuringuid 😀

  5. nodsu ütles:

    Ma ei suuda vastu panna kiusatusele: vastata küsimusele “how do YOU clean stubborn spots off floors?” süütult silmi pärani avades omapoolse küsimusega: “DO I?”
    (mul ei ole isegi mitte väikesi lapsi, kes visade plekkide suhtes resignatsiooni tekitaks, aga see eest on kõhutunne, mis ütleb, et plekid, mis maha ei tule, ei ole tegelikult PÄRIS mustus, vaid… ee, ütleme, “puidu struktuuri muutus”.

Lisa kommentaar

