Apteeker Melchior (ja mis veel on hääd ajaviiteks)

Näed sa, Sehkendaja jõudis ette. Aga tore, et  meeldis. (See on nüüd üks viletsamaid algusi, mida üldse välja võib mõelda.)

Aga Hargla oli hea. Ma nautisin seda esimesest viimase leheküljeni. Mitte seepärast, et ajalooline ja et kriminull. Vaid tõesti hästi oli kirjutatud.  (Kirjutamisoskus ei ole kodumaise ja kaasaegse tugevaim külg – minu subjektiivsest maitsest lähtuvalt vaid paari erandiga. )

Mis meenusid? Seda okastega lille nime ma praegu ei ütle.

Aga täpselt aasta tagasi, sügisel, loetud Mosaiikmõrvad tulid küll meelde. Viimane oli üle mitme aasta hea ajalooline kriminull,  mida ma lugesin. Enne Apteeker Melchiori siis.

Ja siis veel Krossi Kolme katku vahel ka – just need Tallinna meeleolud, mis sest, et Kross jõuab nendega uusaja piirile. Reformatsioon on toimunud ja Liivi sõda käib, kui Harglal on veel kloostrid ja Templiordu.

Kriminulli saab kirjutada ka naistekana. Noh, Christie näiteks, ja Graham (vihjeks Midsomer ja Barnaby, kel muidu meelde ei tule), kus on palju suhteliine. (See võrdlus ei kuulu mulle, olgu siinkohal ausalt öeldud.)

Ja meestekana. Noh Hammett. Või McBain – enamasti need mulle õigupoolest väga ei istu. Sellel skaalal on tegu puhtalt meestekaga ja mingit suhteliini väga tõesti ei ole.  Küll on aga mehekäega joonistatud ideaalne naine – meelierutav, osav ja nutikas pärismaalane –  ja terve galerii mehi veel lisaks.

Pr Sehkendaja poolt hoolsa pereemana hoiatavalt äramainitud lembestseen mind isiklikult ei häirinud. Kuigi, samas, et saa salata, et see oli üks põhjuseid, miks ma raamatu oma kodust ja tütre silma alt ajutiselt ära sokutasin (leidsin oma poole lugemise pealt kadumaläinud raamatu  tütre teki alt üles).  Teisalt, mis siin ikka jaanalindu mängida. Kõik toimus ju seaduslike abikaasade vahel pealegi.  Ma ise lugesin samas eas täiskasvanute raamatuid juba küll. Kas ma elutoa kappi hoolsalt ärapeidetud Avameelselt abielust olin juba üles leidnud või mitte, seda ma tõesti enam ei mäleta…

Aga Hargla on hea. Lugege ja öelge siis mulle ka, kas sobib kümneaastasele või mitte.

2 thoughts on “Apteeker Melchior (ja mis veel on hääd ajaviiteks)

  1. Sehkendaja ütles:

    Kusjuures ma lugesin ja mõtlesin, et miks küll Kõrreke ei oleks tohtinud lugeda. Ja kui see lehekülg tuli, siis leidsin, et ok – see vist oligi see. Suures pildis läheb see vaat et meelest, ei hakka silmagi. Samas kes teab, mis võib kasvavas eas tütarlapsi ehmatada – päris kena nühkimine ja jamamine oli….

  2. […] Iibis Apteeker Melchior (ja mis veel on hääd ajaviiteks) // https://iibis.wordpress.com/2010/09/17/apteeker-melchior-ja-mis-veel-on-haad-ajaviiteks/ […]

Lisa kommentaar

