Herneussidest ja mõnest muust fataalsest märgist

Suve kulg on vääramatu: alles tundub, et ta on just-just alanud ja järgmisel hetkel mõistad, et palju polegi enam jäänud.* Soolavarese Pelle hakkas kammilt piisid  murdma – kuni Melker selle enesehaletsusliku lõbu lõpetas, hüüdes mäletatavasti on see vast päev! Ja oli ka!

Iibisepesas kamme ei murta ning ka päevad voolavad omasoodu, erijoonteks mõni Lõvipoisi poolt jälgitav spordivõistlus, Kõrrekese poolt loetav raamat või Väikevenna uus piraadimäng. Ühel hetkel ammenduvad nad kõik ja siis minnakse tülli või randa või raamatukokku või mänguplatsile. Siis läheb kõik edasi. Uued raamatud, uued võistlused, uued piraadid.**

Mina käisin täna turul ja ostsin supi sisse herneid. Igavese kotitäie, et lastele söömiseks ka jääks. Puhastades jäi järele täpselt 57 hernest, mis ei olnud ussitanud. Selge on igal juhul see, et need olid väga ökod.  Lapsed saidki igaüks mõne herne. Kilekotti jäi vingerdama paks uss. Kohe näha, et hea toidu peal kosunud.

Ma kardan, et mul ei õnnestu ennast enam kauem petta. Aeg on nii kaugel, et esimese õunakoogi küpsetamist lihtsalt pole enam võimalik edasi lükata.

Veel üks pii sügise kasuks.

*Ega ma muidugi ei usu, kui elukogenumad inimesed räägivad. Loed ja mõtled, et näed kus nüüd ütles!

**Praegu on just mänguasjapoes piraadid koos kahuri ja varandusekirstuga sooduspakkumises.

4 thoughts on “Herneussidest ja mõnest muust fataalsest märgist

  1. Kertu ütles:

    oh need herned… minagi puhastasin neid täna ja mõne üksiku mammu sain. ussid roomasid pärast mööda põrandat ringi. ja oleks nad siis head olnud (herned, mitte ussid:)). ei, puised juba. sügis käes jah. meil esimene õunakissell juba tehtud.

  2. luize ütles:

    ma olen siiamaani turult saanud ikka enam-vähem hernest. aga võibolla on nüüd juba uss rohkem võimust võtnud.
    kui õunakoogi asemel teha tikrikooki, siis õnnestub ehk sügise tulemise illusiooni natuke edasi lükata?

  3. Paula ütles:

    Mul sõid ussid aias ära mitte ainult herned vaid kõik muu ka, roosiõiteni välja. Oli tunne, kui veel midagi alles oli, et vaikselt istudes võib kuulda peenrast matsutamist. Nuuks!

    • iibis ütles:

      Mahepõllundus, tähendab? Meil Kõrrekesega õnnestus kord möödunud suvel osta turult nii mahe lillkapsas, et mu tütar – ainus lillkapsasööja peres peale minu – keeldus veel poola aastat hiljemgi “lillkapsalaadseist tooteist”. Õnneks, tundub, on praeguseks tookordne ussiküllus (ilusad sinised olid veel!) ununenud, aga mulle endale jäi ka selgusetuks, kuidas on võimalik tekitada nii rusikasuuruses kapsakeses nii palju usse. Aga see eest pole kahtlustki, et tegu oli väga maheda köögiviljaga!

Lisa kommentaar

