Paadisõit pimedana

Meie perest olid esimesed hoopis Väikevend ja Kõrreke vanaemaga, kes näitust vaatamas käisid. Ja midagi ei näinud. Ja sellest mitu päeva rääkisid.

Täna võttis siis vanaema taas Väikevenna hoida ning meie Lõvipoisiga omakorda käisime näitusel.

See oli absoluutselt imeline kogemus. Nägemine, muidu ju enimkasutatud meel, lülitatakse välja. Jäävad lõhnad, kuulmine, kompimine.

Oma poja selja tundsin ma igatahes särgi altki ära. Muus mõttes olin ma muidugi lootusetu. Ma olen nägijana ja kaardigagi vilets orienteeruja, mis siis veel pimedana ja kepiga variandist rääkida! (Kõrreke seevastu olevat oma grupis olnud esimene kõike üles leidma ja kohale jõudma. Ma ei ole kahjuks temasse.)

Lõvipoiss eksis peale paadisõitu ära, minnes tagasi parki. (No mis ta, pimeloom, tormab!) Pimedad giidid leidsid ta üles ja toimetasid kohvikusse. Kohvi ei tihanud ma võtta (kuigi ma seda muul ajal igal võimalikul ja võimatul puhul joon). Küsisin vett.

Kas tahad kallata ka? küsis pime baaridaam.

Igaksjuhuks eelistasin pudelit…

Miks? Kallata on ju nii lõbus?!

Meie giid ja baaridaam olid üldse muhedamast muhedamad. Lõvipoiss küsis giidilt igasugu asju, ma ise igaksjuhuks uurisin, ega ta viimane neid pahaks ei pane. Ei pannud, rääkis heal meelel ja lõbusalt oma juhtkoerast, asjade leidmisest ja väljas söömisest.

Minge vaatama – kuigi, nagu öeldud, näha pole midagi!

2 thoughts on “Paadisõit pimedana

  1. luize ütles:

    See on jah hea näitus, mulle meeldis see paadisõidu osa eriti. Väga hea sõitmise efekt on. Aga see pargi osa juba oli paar aastat tagasi, natuke teistsugune küll, osad giidid ka sellest ajast. Meie giid demonstreeris oma värvide äratundjat, üldse pidi pimedatel olema igasugu vidinaid, et nägijate maailmas hõlpsamini toime tulla. Sokipaaritajat läheks ilmselt paljudel vaja, pesumasinad ju söövad sokke.
    Mis mind veel hämmastas, et ruumitaju on hoopis teine, kui ei näe. Ja ajataju ka, sest ma küll poleks arvand, et me seal nii kaua olime…

  2. Piret ütles:

    Meil õnnestus lastega ka sel näitusel ära käia…pisem veidi pelgas ja hoidis kõvasti käest kinni. Mind ennast tabas pidevalt tunne, et tahaks silmi lahti teha …

Lisa kommentaar

