Onju pruun on musta värvi?

Emme, on ju, pruun on musta värvi? – nõnda küsis ühel õhtul lasteaiast koju tulles Väikevend.

Kummalised küsimused saadavad mind viimasel ajal pidevalt. Ja noh, mitte ainult küsimused. Vaid üldse.

Nii näiteks jäin ma eelviimati ujulas oma pesemisajade kotist ilma. Paar aastat vana hall kott – ma muide ei armasta halli värvi üleüldse! – mille väljavahetamisele olin tegelikult mõelnud juba mõnda aega. Ning koos kotiga ka pool pudelit šampooni, praktiliselt tühi dušigeelipudel, näokreem, ihupiim ja kannariiv. Lisaks vesivõimlemise number – (läksin enne võimlemist ujuma ja sel ajal see kott duširuumi riiulist kaduski). Ma ei suutnud isegi vihastada, kui ma pesemata pea ning kreemitamata number väiksema nahaga kodu poole sõitsin. Pidi ju olema kas haige inimene või siis väga vaene – kelle peale sa siin vihastad?

Ma olen ka kord varem kleptomaani ohvriks langenud, siis ma küll vihastasin. JA tõsiselt. Tookord läksid ülikooli raamatukogus laua pealt kaotsi uurimistöö tarvis tehtud märkmed. No veel väärtusetumad võõrale kui kasutatud kannariiv ja pool sampooni!

Kui ma nüüd eile-täna uut kotti komplekteerisin ja kõik kulud kokku liitsin, ei olnudki rahaline kaotus nii väike, kui esmalt tundus. Samas, kui nädalavahetusel kuulsin juhtumist, kui suvilaköögist olid ära viidud kõik pliidist kapinuppudeni, siis on minu hall kotike muidugi peaaegu et mitte midagi.

Väikevend oli kuuldust muidugi erutatud. Temal on kõik must ja valge – eks ole. (Isegi pruun.) Nii käisime perega uues batuudi- ja rulluisukeskuses, kus Lõvipoiss juba kahel korral vaimustunult sünnipäevadelt on naasnud – ja see asub teatavasti politseimaja kõrval.

Nii palju politseiautosid! oli Väikevend vaimustunud.

Kas teised autod on pättide omad? päris ta seepeale huviga.

Aga, mis mind ennast tõsiselt huvitab: kas see on päriselt normaalne, et kui laps on käinud poole vaheajanädala jooksul Pokumaal, Liikluslinnakus, ujumas, kinos ja sõidab parasjagu koju rulluisu- ja batuudikeskusest, siis veab ta tsirkusetelki nähes nina vingu. Kuna tema ei mäleta isegi, millal ta viiamati tsirkusesse sai.

Pruun ongi ehk musta värvi?

Lisa kommentaar

